Oldalak

2012. május 6., vasárnap

Repüléstudományi Konferencia


        Szeretnék egy pár soros bejegyzést tenni egy konferenciáról, amelyen már többször én is részt vettem és lehet, hogy másokat is érdekelhet.
        Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Karán 2012 április 12-én rendezték meg a Repüléstudományi Konferenciát immár 15. alkalommal. A rendezvényre közel 120 résztvevő érkezett.
A konferenciát Dr. Palik Mátyás alezredes, a Katonai Repülő és Légvédelmi Tanszék  tanszékvezetője nyitotta meg.
        A plenáris ülésen három előadást lehetett meghallgatni. A beszámolókat Varga Lajos okl. villamos mérnök (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem) kezdte, aki előadásában az első magyar műhold, a MASAT-1 elkészítéséről, kilövéséről és működéséről tartott nagyon érdekes előadást. Őt követte Szabolcsi Róbert okl. mérnök ezredes tájékoztatója a Nemzeti Közszolgálati Egyetem és az Óbudai Egyetem közös pályázatáról.
Végül Székely Zoltán a Hungarocontrol biztonsági igazgatójának előadását hallgathattuk meg repülésbiztonság témakörében.
Az előadásokat követően nyolc munkaszekcióban haladt tovább a tudományos munka. Témák: pl. a Légierő alkalmazása, Repülőműszaki, Civil-katonai partnerség, Repülés meteorológia és repülésbiztonság, Hallgatói előadások, Katonai műszaki és Multidiszciplináris szekciókban összesen hetvenhat színvonalas előadás lehetett meghallgatni az érdeklődőknek.Úgy gondolom, minden résztvevő talált érdeklődési körének megfelelő témát.
      Remélem, hogy a konferencia sorozatot nem szakítják meg és jövő tavaszra is megrendezik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése