Oldalak

2012. május 7., hétfő

Nemzetközi/globális LEGO modellezés Catia –val


Nemzetközi/globális  LEGO modellezés Catia –val
Cél :
A University of Idaho gépipari osztálya létrehozott egy együttműködési partnerséget,  Ecole Nationale d' Aerotechnique Quebec szervezettel, a párhuzamos nemzetközi tervezés módszereinek kidolgozására, a felmerülő kérdések/problémák/igények  megoldására.
  • A hosszú távú cél az, hogy a tanuló elsajátítsa az összefogáshoz szükséges magatartást, olyan új módszereket, amely a tervezési projekt részeként egy nemzetközi tervezést végző csapatban a közös probléma megoldásához szükséges.
  • A rövid távú cél a tanulmányi félévben olyan kisebb kiterjedésű tervezési projektek ismételt létrehozása és lefolytatása a résztvevő nemzetközi intézmények között, amely CATIA modell elkészítéséhez történő együttműködést és a különböző kommunikációs módok megfelelő alkalmazását igényli.
A 2009 őszén kezdődő projekt leírása és követelményei:
Ez a projekt magában foglalja egy közös termék alkatrészeinek modellezését és a termék virtuális összeszerelését, amely megtanulható és megoldható az egyes intézményekben. Az alkatrész és részegységek modellezés feladatait fogja meghatározni a csoport. A konkrét szerelvény LEGO Snow GROOMER # 8263 , az 590 darab alkatrészből álló alábbi munkadarab:

 Műszaki Absztrakt:
A műszaki cikkek globális tervezés, gyártása és összeszerelése egyre gyakoribb vált az elmúlt évtizedben, a nemzetközi vállalat részegységeiben a tulajdonosok, a tervezők, a gyártók és a szerelők munkáját gyakran több ezer mérföldre egymástól, több időzónában tartózkodva kell összehangolni. A tervek módosítását és a gyártás közben felmerülő problémákat úgy kell rendezni, mintha egy fedél alatt élnének. Annak érdekében, hogy szimulálják ezt a globális mérnöki tervezést, a CATIA oktatásban részt vevő 15 tanuló az University of Idaho Moszkvában, Idaho és Ecole Nationale d' Aérotechnique Montrealban, Quebecben elosztották magukat négy csoportra, tulajdonosként (menedzserként),  gyártóként, tervező és rendszerintegrációs csoportként azzal a küldetéssel, hogy létrehozzák az 590 darabból álló Lego modellt, a  Snowcat/GROOMER-t. A csoportok felelősek a termék, a feladatukat képező részegységek összeszerelésért, a terv módosításáért a termék teljes életciklusa alatt, a termék végleges dokumentációjának az elkészítéséig.
A csoportvezetők felelősek a minden kérdésben tervezés kommunikációs problémák megoldásáért, a részegységek megvalósításáért. a kapcsolati (relációs) felület kialakításáért. A csoportok a formák tulajdonságainak és a részegységekhez szükséges szilárdtest modellek alkalmazásakor, a modell részegységek szerelésének tervezésekor,  és a felmerült kérdések megoldásakor, a  lehető legnagyobb mértékben használják a tervezési táblázatokat és a rendelkezésre álló comment funkciókat. A projekt előrehaladási és állapot jelentések közös használatra készülnek el. A kidolgozott részfeladatok eredményeinek tárolása a 3DS Campus honlapon valósul meg. A tervek módosítás esetén előfordulhat, hogy a megrendelés, a szállítandó alkatrészek átdolgozása is szükséges. A design csapat a teljesen működőképessé tett részegységekről generál részletes szerelési útmutatót, illusztrálja az állapot jelentéseket, az átdolgozott terveket. A szerelési útmutatóhoz interaktív 3D-s modell készül. Prezentációban ismerteti projekt szabályok alapján megalkotott diákcsoportok eredményeit, összegzi tanulságokat, összegzi a termék teljes életciklusáról összegyűlt információkat A projekt szabályok, a projekt szabályok alapján megalkotott  diákcsoportok biztosítják egyúttal az oktatás keretét is.
A projekt célkitűzései
-          Az alkatrészek, az alkatrészek kapcsolatainak és összeszerelés folyamatának a tervezése. (Maximális hasznosítva CATIA tervezési táblák Formula funkcióit.)
-          A különböző szintű tervezés, módosítás során a megfelelő bejegyzéseket kihasználva (dátum, szerző, leírás, megjegyzés) a bejegyzésekből a Catia szoftver biztosítja a csapatok részére a projekt zárásához szükséges történeti, összefoglaló dokumentumot.
-          Fontos szempont, hogy projekthez a csapatok jól kialakított, racionális elnevezési és adattárolási rendszert, struktúrát alkalmazzanak.
-          A továbbfejlesztett termék összeszerelési utasítás, és 3D-s modellek előállítására az Adobe Pro. minta áll rendelkezésre.
-          Gyakorlatot szerezzenek a elektronikus tananyaghoz szükséges objektumok (videók, ismertetők, bemutatók) létrehozáséban és karbantartásában.
-          A csoport tagjai és vezetője felelősséget vállalnak a részegységek megvalósításának tervezéséért, a tervezési hibák, kérdések megoldásáért.
-          A csoportoknak elfogadható dokumentációt kell összeállítani.
-          A projekt üléseken, a csoportok munkájában ügyfélként vesznek rész az UI és ENA oktatók, a projekt ülésekről  a csoportoknak jegyzőkönyvet kell vezetni.  
-          A Skype ( http://www.skype.com/ ) lehetőségeit fel lehet használni a rendszeres kommunikációban, és az állapotok egyeztetéséhez.
-          A projekt első része oktatás- felkészülés, modellezés, összeállítások, rajzok, és tervezési táblázatok parametrikus felületének felhasználása. A projekt második része során kölcsönhatás vizsgálat a CAD és CAM szoftver és NC programozás között.  A projekt utolsó része a tervezési projekt szintézise.

Motiváció:

A projekt az University of Idaho második kísérlete. Az UI tartós kapcsolatot szeretne kialakítani az Ecole Nationale d' Aerotechnique kapcsolathoz hasonló kapcsolatot kíván kialakítani további részvételre jelentkező egyetemekkel, hogy a jövőben együttműködve még inkább a valóságnak megfelelő, nemzetközi léptékű ipari munka valósuljon meg.

A projekt zárójelentése: http://www.webs1.uidaho.edu/mindworks/catia.htm


Készítette: Szendreiné Bacsó Zsuzsanna
Budapest, 2012.05.07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése