Oldalak

2012. május 7., hétfő

Re: Facebook

Megmondom őszintén nem volt ötletem mit írjak a májusi bejegyzésembe. Gondoltam fellépek a blog-ra, olvasgatom, és majd eszembe jut valami hasznos a ti cikkeitek alapján. Így is történt. A nyitó oldalon máris 2 cikk a közösségi oldalakról. Nekem is van erről több tapasztalatom, most elmondanék egyet, ami több tanárt is megosztott az iskolánkban.
Alapjában véve régen nem volt gondom a közösségi oldalakkal, de mára eljutottam oda, hogy többet ártanak, mint használnak. A facebook-ról már töröltem is magam, iwiw-en és myvip-en, és még kitudja hol, ahová már a jelszavam sem tudom, ott fent vagyok, de ezek már elhalóban lévő oldalak, és itt nem zaklatják az embert.
Először a félév elején gondolkoztam el a témáról, amikor megtekintettem kb. 10 tanárjelölt társammal Reményi tanár úr osztályfőnöki óráját a Patakyban. Őszintén megmondom, nekem ez az óra nagyon tetszett, és ezután jutottam oda, hogy törlöm magam a facebook-ról, ami nem is volt olyan egyszerű, annak ellenére, hogy magamat a számítástechnikában jártas embernek tartom.
Felbuzdulva Reményi tanár úr szavain, igyekeztem egy hasonló órát tartani osztályomnak, ahol elmondtam a közösségi oldalak előnyeit-hátrányait. Mindenki csillogó szemmel bólogatott, hogy tényleg milyen rossz is kisülhet egy viccesnek gondolt, és megosztott kép kapcsán.
Eltelik egy hónap, és a 19 éves, "felnőtt" technikus jelölt diákok alkotnak! Mintha nem is lett volna az az osztályfőnöki óra, vagy éppen az indította el a gondolataikat, ezt sosem fogom kideríteni...
8. óra van, mérés labor, mindenki fáradt, és várja, hogy mikor tud ellógni a buszhoz. Jelen van 11 tanuló és 1 tanár úr. Sok a vidéki gyerek, akik rossz családból jönnek, és "halmozottan hátrányosak", és egyáltalán nem érdekli őket az iskola, főleg nem a 8. órában.
6 tanuló a 6 mérőhelyen mérést "imitál" a tanár úrral, a másik 5 pókerezik az egyik sarokban, természetesen pénzre, és természetesen veszik videóra! Tanár úr nekem utólag elmondta, hogy látta a kártyát, de mit tegyen?! Legalább nem zavarják azt a 6-ot aki még próbálkozik. Belegondoltam, és csak bólintani tudtam.
Ebből nem is lett volna gond, akár ma is ott kártyáznának, ha nem lenne épp érettségi, vagy inkább ha nem teszik fel a pókerezésről készült videót a facebook-ra. Így került ki az egyedi "tanítási módszer" a terem falai közül.
Mivel a facebook-n "mindenki" fenn van, így az igazgató helyettes is, aki még aznap megtekintette a mindenkinek megosztott videót, és ezt gondolhatta: -Jé, milyen ismerős terem, és ezek a mi diákjaink, és a suliban pókereznek, pénzre!?
Ebből indult a fegyelmi tárgyalás valamikor áprilisban, ami most is tart, és nem tudni mi lesz a vége. Természetesen én nem mondom, hogy jó dolog kártyázni az iskolában tanóra helyett, de aki tanított már ilyen diákokat az megérti a problémát, és szerintem ő sem tud dönteni, hogy a tanárnak, vagy a vezetésnek adna-e igazat?

4 megjegyzés:

  1. Szia Berti!
    Bennem csak egy kérdés merült fel a blogoddal kapcsolatban: milyen probléma oldódott meg azzal, hogy törölted magad a facebookról. Eddig sem Te töltöttél fel ilyen tartalmakat, legfeljebb ezután nem fogod látni, mit ˝alkotnak˝ a diákok. Sajnos valóban vannak olyanok, akik csak ˝elfekvőnek˝ tekintik az iskolát. Amennyiben már nem tankötelesek, akkor azért lehet tenni valamit, hogy ne fogják vissza a többieket, akik tanulni akarnak.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem egyrészt aki ennyire hülye, hogy feltesz egy videót amin épp lóg, az számoljon a következményekkel, másokkal is előfordult már, hogy beteget jelentettek, aztán a főnök látta, hogy nyaralnak helyette...másrészt nem kell bejelölni az igazgató-helyettest:)

    VálaszTörlés
  3. Sok probléma oldódott meg, hogy töröltem magam, pl.: nem kapok e-maileket, hogy nézzem meg, ezt, vagy amazt; nem jelölnek be a diákok; nem lépek be rá, így nem telik vele az időm; nem tudják mondani, hogy nézzem meg rajta ezt, vagy amazt...
    Másrészt, van olyan tanár aki facebook-on hirdeti a dolgozat időpontjait, tananyag elérhetőséget, eredményeket. Szerintem ez sem helyes, csak már nem akartam annyit írni.
    Végül köszönöm, hogy hozzászóltatok, örülök, ha megmozgatom társaimat az írásaimmal!

    VálaszTörlés
  4. Hasonló helyzetben én is voltam, örültem, hogy a tanuló csak telefonjával játszik és nem kondenzátorral dobja ki a tanulótársa szemét. Elég csak a tábla felé fordulni és alacsonyan szállnak az alkatrészek. Ezért a tábla felé beraktam egy kis tükröt innen látom ki a hunyó. Természetesen le szokta tagadni az illető. Annak idején mi is jó madzagok voltunk, de ha megkérdezték ki csúzlizta be csapágygolyóval az ablakot jelentkeztem.
    (Arc van, tudás, felelőségvállalás nincs.)
    Természetesen nincs lelkiismeret furdalásom mikor tudom ki volt, nem is nagyon kell nyomozni mikor beírom a szaktanári intőt.


    Tisztelettel.:Cs.F.

    VálaszTörlés