Oldalak

2012. május 5., szombat

Információs Társadalom, a vagy az informatikai benszülöttek esélyei?
De írhatnám, hogy esély egyenlőség csak így egyszerűen.

A napokban ellenállás színkódok, jelölések ismertetése volt az órai téma.

Mivel csak fekete-fehér fénymásolatba volt színkódtáblázat
(Még szerencse, hogy a színek mellé a nevük is fel volt tüntetve.)
Feladtam házi feladatnak, hogy a netről töltsenek le maguknak színesben táblázatot.
Az óra végén odajött az egyik diák és azt mondta
"Ne haragudjon tanár úr, de nincs otthon se számítógépünk se internetünk, akkor most én
hogyan töltsem le a táblázatot."

Adtam neki a fénymásolatból és mondtam neki hogy ezzel gyakoroljon.
Törekvő, jóra valógyerek, szerintem tisztába van azzal, hogy csak a tanulással tudja a
jövőjét megalapozni.

A mai világban a számítógép használat hiánya szinte egyenlő az írástudatlansággal. 
Bár a másik problémának azt látom, mikor olyan feladat megoldását is számítógép
segítségével akarják megoldani mikor arra semmi szükség, sőt a rendszer biztonságát
jelentősen csökkenti.

Tisztelettel.:Csehif.

1 megjegyzés:

  1. Sokáig még probléma marad, bár azért egyre kevésbé. Ilyenkor a tanár egyedi hozzáállása nagyon sokat segít, mint jelen esetben is. Ugyanakkor hasznosan ennek ellenére használni kell, mert a többséget pedig motiválhatja a dolog. Az persze igaz, hogy csak egy eszköz, és a helyes célú használat itt is fontos dolog.

    VálaszTörlés