Oldalak

2012. május 10., csütörtök

A multimédia

A multimédia
A multimédia rendszer számítógép-vezérelt  független információk integrált együttese. A meghatározásban lényeges szempont a különbözõ információk függetlenségének követelménye. Egy képes újság, például azért nem tekinthető multimédiának, mert egyrészt nincs számítógéppel vezérelve másrészt a szöveg és a kép nincs integrálva.
 3 féle rendszer, mely egymással szoros kapcsolatban áll, mely idők során így fejlődtek ki egymásból:
- hypertext.
- hypermédia,
- multimédia,
A hypertext: információk nemlineáris kapcsolatban vannak egymással, mely elsősorban szöveg központú rendszer.  A  hypertextben  csomópontok vannak, ugrópontok, melyek más irályba vezethetik a közönséget.
 A hypermédia a hipertext kiterjesztése, kibővítése audiovizuális elemekkel, objektumokkal (például képpel, hanggal).Lehetõvé teszi azt, hogy a szöveg ismeretlen fogalmainak magyarázataként ne csak szöveges magyarázatok, hanem hangzó anyagokat is megjeleníti . A különféle csomópontok adatai egy vagy több különböző formátumban (html, doc, ppt, jpg, stb..) állnak rendelkezésre, és nemcsak szöveg, hanem több fájltípus összekapcsolása.
 A multimédia  olyan rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás) a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására.
A multimédia megnöveli a felhasználó élményeit, gyorsabbá teszi az információ feldolgozását. Egyedüli  módszer, eszköz, mely magába foglalja az  audió -videó, az írott szöveget, a képek valamint az animációk által  nyújtott szemléltetés lehetőségét, mindezt saját tempóhoz igazítva.
Néhány interaktív eszköz a mindennapjainkból:
-              utazási kalauz, CD bemutatók
-             érintésre reagáló képernyõk,
-              multimédiás lexikonok
-              vállalatok referencia CD-k
-              animációt és videót is tartalmazó web oldalak
-              autós navigációs rendszerek
A multimédiás programok aktív részvételt követelhetnek a felhasználótól. Erre példa a multimédiás játék. A felhasználó képes golfozni anélkül, hogy a pályán ténylegesen ott lenne, mégis alakítója a játéknak.  Mindez csak egy virtuális világ, különböző multimédia összetevőket egy technika vezérli, , mely egy valós környezet minél hitelesebb leképzését hozza létre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése