Oldalak

2012. május 2., szerda

Kurátor, tutor, instruktor, mentor, facilitátor?


Tanári szerepek a távoktatásban …2.rész

Az alábbiakban egy tanulmányból idéznék melynek célja röviden bemutatni az Interneten távoktatási formában szervezett oktatás két évének legfontosabb kurzus-szervezési, tananyag-fejlesztési és tutorálási tapasztalatait, eredményeit.

A tutor a szervező, segítő szerepét tölti be az online oktatásban, ami a gyakorlatban a következőképpen valósult meg:

„A tutor feladatai közé tartozott:
• A Tanulási útmutató és az Információs levél elkészítése.
• A tantárgyat felvett hallgatók adatait tartalmazó névjegyzék alapján elkészíteni a hallgatók email címjegyzékét.
• A kész címjegyzék alapján egy teszt levéllel leellenőrizni az email címeket, és végrehajtani
a hallgatók visszajelzései alapján a módosításokat.
• Az oktatás beindítása az Információs levél elküldésével, és a hallgatók visszajelzései
alapján ellenőrizni belépésüket az Oracle iLearning távoktatási keretrendszerbe.
• Együttműködve a konzultációs munkacsoport oktatóival a szorgalmi időszakban a
konzultációs feladatok folyamatos végrehajtása.
• A vizsgák időpontjainak, valamint helyszíneinek pontosítása a felsőoktatási intézménnyel.
• Együttműködés a konzultációs munkacsoport oktatóival az írásbeli feladatlapok
elkészítésében.
• A hallgatók által beküldött írásbeli dolgozatok megnyitása, formai ellenőrzése,
témakörönként elmentése, és visszajelzés küldése minden hallgatónak.
• Együttműködés a konzultációs munkacsoport oktatóival az írásbeli dolgozatok
értékelésében.
• A vizsgáztatás végrehajtása a helyszínen.
• Az írásbeli feladatlapok javítása.
• A hallgatók tájékoztatása az eredményekről.
• A hallgatók eredményeinek eljuttatása az intézmény tanulmányi osztályára.
• A félév tapasztalatainak az összegzése.”

Forrás:
Dr. Vörös Miklós – eLearning tapasztalatok a statisztika tükrében2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése