Oldalak

2013. május 13., hétfő

X, Y és Z avagy áthidalhatóak a generációk közötti szakadékok? -4. rész-

Sorozatomban arra keresem a választ, hogy miben nyilvánul meg és esetleg hogyan csökkenthető a szakadék az együtt vagy már csak egymás mellett élő generációk között.

A harmadik rész végén azt ígértem az utolsó bejegyzésben igyekszem jó példákat bemutatni a generációk közelítésében. Teszem ezt azzal a nem titkolt céllal, hogy bebizonyítsam nem törvényszerű, hogy megmaradjon a szakadék és esetleg kedvet csináljak egy-egy példa átvételéhez.

-         Generációs keresztút címmel vett részt egy nemzetközi projektben a gárdonyi Életművész ifjúsági egyesület 2011 októberében. A találkozások alkalmával művészi módszerek közös kipróbálásával próbálták segíteni a generációk találkozását. Bővebben a programról a következő linken lehet olvasni:


-         A kommunikáció segítése a nemzetiségi nevelésen át környékünkön mind az óvodában, mind az iskolában megvalósul. A tanév során ősszel és tavasszal is egy-egy projekt hét keretében igyekeznek a gyerekek és a nagyszülők, szülők valami közöset alkotni, egymástól tanulni. Úgy gondolom ez jó találkozási pont a kultúra, az értékek továbbadásának nagyszerű eszköze.


-         Jó példákat böngészve jó néhány generációk összefogását segítő pályázatot láttam legtöbb esetben közös kreatív munkára hívva nagyszülőt és unokát

-         Figyelemre méltó jó példa a témában a 2012-ben kiadott intergenerációs kiadvány. Internetes honlapukon az összefogás eredményeiről folyamatosan jelennek meg anyagok.


Akár szűkebb környezetemben, akár az interneten keresgéltem számos további jó példával találkoztam, ami reményt ad arra, hogy a szakadék áthidalható. Ezek a hidak pedig mi magunk lehetünk, akik felismerjük ennek szükségességét.
Erről a hídról szól az alábbi idézet Fachet Magdolna Tettenérés című művéből, ezzel szeretném zárni gondolataim:

„Hidat csak úgy verhetek a mában,
ha a múltat a jövővel összekötöm
Megszülettem, tehát Híd vagyok – ez biztos!
Fájón kifeszítve,– gondokkal meghintve,
hogy az Élet e rövid szakaszon
rajtam a sorsommal – áthaladjon”
Fachet Magdolna: Tettenérés (részlet)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése