Iskolánkban nemrég
ismertették a kormányzat új integrációs törekvéseit. A
legjobban az tetszett az elképzelésben, hogy miközben bevallják,
hogy a TISZK-ek számos területen nem váltották be a hozzájuk
fűzött reményeket (volt olyan terület ahol beváltották???)
ennek a problémának az orvoslását az integráció mélyítésében
látják. A kollégáimmal beszélgetve az integráció lassan
hasonlatossá válik a reform szavunkhoz, amelynek hallatán minden
jó érzésű polgár a pénztárcájához nyúl. Az integrálástól
a matekszigorlat óta nem féltünk ennyire. Úgy látom, hogy a
jelenlegi vezetés se tanult az elmúlt évek gyakorlatából. Volt
egy működő oktatási rendszere ennek az országnak, amit még a
kommunizmus se tudott tönkretenni, úgy látszik ehhez kellett a
demokrácia.
Budapesten 1
középiskolai intézmény lesz, aminek iskolánk az egyik
tagintézményévé válik. A központosítással megszűnnek az
egyéni arculatok, elég nehézkessé tesszük ezzel a szülők és
diákok számára az iskolaválasztást. A gazdasági önállóság
megszűnése után a szakmai önállóságra is keresztet vethetünk.
Mellékesen jegyzem meg, hogy Klebelsberg örököse már
Strasbourgig ment, annak elérése érdekében, hogy a KIK ne éljen
vissza a magyar oktatáspolitika legnagyobb alakjának nevével –
miközben szembe megy az általa üdvösnek vélt célokkal.
Az összevonások és
államosítások következtében az eszköz- és anyagbeszerzés is
bizonytalanná vált. Nehéz úgy oktatástechnológiában
gondolkodni, hogy ha kiég az izzó a projektorban, vagy kifogy a
tuner a nyomtatóban nem tudjuk, kinek a feladata lesz cserélni és
mikor. A legnagyobb bajnak a bizonytalanságot és a kapkodást
érzem, ami az egész folyamattal együtt jár.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése