A hozzájuk képesti lemaradás nem csak konkrét gazdasági mutatókban, hanem az iskolai mikrokörnyezetben is megmutatkozott.
A diákok szemszögéből nézve mindig is előremutató volt a frontalitás mellőzése, az órákon tapasztalt nagy arányú interaktivitás. Ahogy a lent idézett cikk is említi, a kooperatív technikák és a projektmunka sokkal életszerűbb helyzetekben hasznosítja az elsajátított elméleti tudást. Már 20 évvel ezelőtt is elsősorban a kompetencia alapú oktatást helyezték előtérbe.
A tanárok szemszögéből nézve szembetűnő, mennyire hangsúlyos témaként kezelik a tanárok kiégés elleni védekezését. Lehetőségük van akár 1 év "alkotói szabadság" igénybe vételére is, de a mindennapi életben is nagy szerep jut a sztresszmentes légkör fenntartásának, ill. a továbbképzéseknek, amelyeket az oktatók saját érdeklődési körük és ritmusuk szerint abszolválhatnak.
http://tanarblog.hu/21-
http://tanarblog.hu/21-
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése