Oldalak

2013. május 2., csütörtök

textil+rehabilitáció =retextil


2010-ben találkoztam először a technikával, amit úgy hívnak: retextil. Első hallásra semmi különös sem volt benne, hiszen ma már divat mindent újrahasznosítani, és a textilnek is több ezer éves multja van, mi lehet olyan érdekes a textilek újrafeldolgozásában?  Adtam egy esélyt, hiszen  mindenkinek jár az egy esély (minimum), és mégiscsak megérte az az esély. Könnyűipari ménök hallgatóként kellett keresni magunknak egy helyet, ahol szakmai gyakorlatot letölti ez ember fia. Próbáltam több különböző szempontot is figyelembe venni ami alapján döntök. A keresés egyszerűen indult: google barátom segítségemre volt, beírtam pár kulcsszót, és elkezdtem böngészni a találatok között.....így találtam meg a szót: retextil. Pár telefonhívás után már úton is voltam Pécsre, hogy megnézzenek maguknak az intézmény dolgozói....
Azon a nyáron négy hetet töltöttem a műhelyben, utánna pedig két évnyi folyamatos (országokat átívelő) közös munka után 2012 őszén leköltöztem Pécsre, és már mint termékfejkesztő és műhelyvezető vagyok.
Mi is az a Retextil?
Thiesz Angéla az édesanyja e technikának, mely időnként csodákat művel. Főként megváltozott munkaképesságűeket foglalkoztatunk és mint egy terápiás célzattal készítünk ökodesign lakberendezési tárgyakat.
Hogy hogyan is működik?....folytatása következik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése