Oldalak

2013. május 2., csütörtök

Pedagógiai gyakorlatról jelentjük


11. osztály 28 tanuló
Időbeosztás
Az óra menete
(logikai struktúra, tartalmi leírás)
Megjegyzések, kérdések
Bevezetés
A feladat ismertetése, tanulópárok kijelölése

Feladat végrehajtása I.
Csoportok létrehozása a vezető tanár útmutatása alapján
Kisebb konfliktusok kialakulása, a csoportkialakítással kapcsolatban
Feladat végrehajtása II.
A csoportok vezetőinek érdekegyeztetése
A vezetők érdekeinek ütköztetése
Feladat átbeszélése, lezárás
A párok beszámolója a megadott feladatról


Leírás, értékelés:
A vezető tanár ismerteti az óra feladatát. Az osztály tagjait négyfős csoportra bontja a vezető tanár. Minden csoport kap egy listát, melyen a túléléshez szükséges eszközök vannak felsorolva. Az instrukció alapján hajótörést szenvedtek a csoportok és a megadott listán szereplő tárgyakat fontossági sorrendbe kell állítani.
A feladat alapján a csoport tagjainak egy közös sorrendet kell kialakítani. Az egyéni sorrendből engedni kell a csoport érdekében, illetve érvekkel alátámasztani a saját sorrendet. Ezzel a kommunikációs képesség nagyban fejlődhet.
A feladat második felében a csoportok kijelölt vezetői egy csoportot alkotnak és megpróbálnak a csoport sorrendből egy osztály sorrendet kialakítani.
A játék célja, hogy a tanulók megtanuljanak a saját sorrendjükből a közösség érdekében engedni, de a kommunikációs készség is fejlődik, mivel mindenkinek lehetősége van  saját sorrendjének megvédésére és a többi tanuló meggyőzésére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése