11. osztály 28 tanuló
Időbeosztás
|
Az óra menete
(logikai struktúra, tartalmi leírás)
|
Megjegyzések, kérdések
|
Bevezetés
|
A feladat ismertetése, tanulópárok kijelölése
|
|
Feladat végrehajtása I.
|
Csoportok létrehozása a vezető tanár útmutatása alapján
|
Kisebb konfliktusok kialakulása, a csoportkialakítással
kapcsolatban
|
Feladat végrehajtása II.
|
A csoportok vezetőinek érdekegyeztetése
|
A vezetők érdekeinek ütköztetése
|
Feladat átbeszélése, lezárás
|
A párok beszámolója a megadott feladatról
|
Leírás, értékelés:
A vezető tanár
ismerteti az óra feladatát. Az osztály tagjait négyfős csoportra bontja a
vezető tanár. Minden csoport kap egy listát, melyen a túléléshez szükséges
eszközök vannak felsorolva. Az instrukció alapján hajótörést szenvedtek a
csoportok és a megadott listán szereplő tárgyakat fontossági sorrendbe kell
állítani.
A feladat
alapján a csoport tagjainak egy közös sorrendet kell kialakítani. Az egyéni
sorrendből engedni kell a csoport érdekében, illetve érvekkel alátámasztani a
saját sorrendet. Ezzel a kommunikációs képesség nagyban fejlődhet.
A feladat
második felében a csoportok kijelölt vezetői egy csoportot alkotnak és
megpróbálnak a csoport sorrendből egy osztály sorrendet kialakítani.
A játék célja,
hogy a tanulók megtanuljanak a saját sorrendjükből a közösség érdekében
engedni, de a kommunikációs készség is fejlődik, mivel mindenkinek lehetősége
van saját sorrendjének megvédésére és a
többi tanuló meggyőzésére.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése