A „?” generáció és a tanulás 3.
rész
Előző részben felvetettem a tanulás
és a fekete lyuk problematikáját, most talán onnan folytatom ahol látok némi
reményt. Ez a remény a virtuális baromfiudvar azon lakói felé irányul, akik nem
álnak be abba a sorba, ahol a kapirgálók hada keresgél, tudás után miközben észre
sem veszik, mennyit kakálnak, a virtuális udvarban. Ők azok, akik figyelnek,
megfigyelnek és közben ha kakálniuk kell, azt csendben az udvar abba a sarkába
végzik, ahol nem zavar senkit és nem okoz felháborodást, de még csak nem is
reklámozzák ennek tényét. Ők a tudásukat nem a szemét közti keresgéléssel
szerzik, ha nem a tapasztalatokból és az okosabbtól, akire felnéz. Mert ő az aki
megmutatja neki hogyan kell átvészelni a baromfiudvar mindennapjait anélkül,
hogy kakásak ne legyünk. Igen ők az intelligensebbjei, a virtuális
baromfiudvarnak, ők azok akiknek több tudásuk lesz ahhoz hogy életképesebb
lakói legyenek az udvarnak. Ők azok akiket nem lehet csak úgy meglátni kakit kapirgálni,
és szanaszét blogolni a virtuális udvarban.
Ha éhesek, ha szomjasak, ha fáradtak, megkeresik a legtisztább ételt, vizet,
pihenőhelyet. Nem vegyülnek a tömeggel, de keresik mások társaságát, önálló
feladatuk van az udvarban, az udvar tagjai, de mégis valahogy különleges
státuszt vívtak ki maguknak, és csak akkor jelennek meg az udvarban, ha
dolguk van benne, vagy áthaladnak rajta.
Lehet hogy azzal vívták ki helyzetüket, hogy nem álltak be soha abba a
vircsaftba, amit a kapirgálók hada végez, a szakadatlan kapirgálást. Lehet hogy
csak kivárnak, mit találnak a szemét alatt, nem tudom. De egy biztosnak
látszik, a tudást nem a kakiban találják meg, bármennyire is hirdeti a
kapirgálók hada hogy valahol ott van, csak még keresni kell a szemétben. Az
igazán értékes dolgok soha sem a szemétből kerültek ki, bár a szemét közt is
vannak celebek, de azok csak a kapirgálóknak jelent értéket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése