Oldalak

2013. május 6., hétfő

Interaktív tábla 2. rész


Komoly érdeklődést és kisebb vitát keltett korábbi bejegyzésem az interaktív tábláról.

Írásomban (ami a blog műfajából adódóan saját véleményem) azt állítottam, sok helyen csak dísz az interaktív tábla, nem pedig a mindennapok tanítási eszköze. A hozzászólásokból is - számomra - az derül ki, sok helyen használják, de sajnos a többség nem él a lehetőséggel. Mindenesetre Bedő Andrea (aki ha google-ben folytatott kutatásima alapján jól tudom, a SZTE doktorandusz hallgatója) konkrét honlappal is igyekezett az érdeklődők segítségére sietni. Ami jó hír, van hova fordulniuk azoknak, akiket érdekel a téma, illetve az oktatást élményszerűbbé tevő lehetőség! Azonban abban továbbra sem vagyok biztos, hogy önképzéssel és a lelkesedésre alapozva a kérdés megoldható.

Bedő Andreával egyetértek, amikor azt írja: "a korai adaptálóknál tartunk, akik törekednek az interaktivitásra, igényük is van rá, hogy minél több diákot be tudjanak vonni az oktatási folyamatba. Tehát a disszemináció révén ez a megfelelő irányba halad [...] jelen van, de nem minden pedagógus áll azon a szinten, hogy saját interaktív tananyagot fejlesszen. S nem is kell nekik ott állni". A jelen helyzetben éppen ezért gondolom, hogy a technika mellé konkrét anyagokat kellene adni az oktatóknak. Mindenkinek, akinek az osztálytermében ott lóg a tábla. És ingyen. Hiszen ez talán lökést adhatna a táblák tömeges felhasználásának: ha egy órán a tanár az aktivitás és az érdeklődés jelentős növekedését tapasztalja a digitális tartalom bevonásának hatására, talán ő maga is kedvet kap az eszköz folyamatos alkalmazásához.

Kicsit továbbmennék, és nem tartanám ördögtől valónak, ha lenne egy központi (szintén ingyenesen hozzáférhető) tár minden szakterületen (az irodalomtól a műszaki ismeretekig) dolgozó tanár számára a megfelelő anyagokkal. Amiből válogathat, átdolgozhatja, kiegészítheti, és akár vissza is töltheti. Nem önszerveződő módon, hanem szakmapolitikai szinten irányítva. Hiszen - szintén személyes véleményem szerint -, ha sok pénzt költünk a táblákra, talán érdemes lenne a tartalomra is forrást fordítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése