Oldalak

2013. április 8., hétfő

Segít a Youtube

Sokszor elkapja az embert az érzés, hogy szeretne valami új dolgot tanulni. Legyen az zene, szakmába vágó téma vagy esetleg valami új hobbi. Manapság már ez esetben az embernek nem kell semmi mást tennie, csak bekapcsolni a gépét és az interneten keresni egy olyan oldalt, ahol talál anyagot a tanulnivaló témáról.
Velem is sokszor előfordul hogy úgy érzem, hogy tanulnék valami új dolgot, és akkor elsőként az egyik első számú videómegosztó oldalt, a Youtube-ot hívom segítségül. Rengeteg magyar nyelvű oktatóvideót lehet találni a lehető legkülönfélébb témában. És mivel ilyen jellegű oktatóvideókat bárki csinálhat otthon, így a lehetőségek tárháza az idő előrehaladtával egyre csak bővül.

De még mielőtt kitérnék a személyes tapasztalataimra, hoznék egy példát a mindennapjaimból. Bejött egy kreatív, építős játék (Minecraft) és az egyik ismerősömnek fel is csigázta az érdeklődését, így úgy döntött elkezd vele játszani. Magáról a játékról tudni kell, hogy nem a grafikájával nyeri meg a gamereket, hanem magával a tudásával. Minden olyan dolgot meg lehet benne valósítani, ami jelen van a való életben. És ráadásul a felhasználónak kell kitalálni a különböző technológiai megoldásokat egészen elemi szintről. Ezeknek a menete viszont nem mindig olyan egyértelmű. Így ezeket sokszor megosztják az olyan oldalakon, mint például a Youtube. Néha én is beleszoktam nézni azokba a videókba, amiket ezzel kapcsolatban szokott nézni az ismerősöm, és a legtöbb esetben ezekben a videókban jó ha 12 éves gyerekek próbálnak segíteni a fejlődni vágyóknak. Ebből is látszik, hogy ma már bárki készíthet, bármilyen témában ilyen jellegű oktatóanyagokat.

Én 5 évvel ezelőtt kitaláltam, hogy elkezdek gitározni. El is kezdtem keresni olyan oldalakat, amelyek gitároktatással foglalkoznak. Találtam is sok témába vágó oldalt, ami után már csak egy gitár kellett. Be is szereztem, így már semmi akadálya nem volt, hogy belefogjak ebbe a korántsem egyszerű "vállalkozásba". Eleinte másokra hallgatva olvasgattam különböző oktatási anyagokat és azzal párhuzamosan néztem videókat is. Majd rövid időn belül felhagytam az olvasással és elkezdtem csak videókat keresni és azokból tanulni a különféle fogásokat. Aztán ahogy fejlődtem egyre több videót találtam. Manapság már nem nagyon kell keresni, hiszen elég a a Youtube-on körülnézni és lehet is találni rengeteg gitároktató videót. Persze nem árt ha az ember tud angolul, mert a legtöbb hasznos videó csak angol nyelven van.

A másik személyes pozitív tapasztalatom, a programozás tanulással kapcsolatban volt. Még a főiskolán nagyon megtetszett a programozás, de sajnos csak 1-2 nyelvet tanultunk. Így más "népszerűbb" programozási nyelvet már nekem kellett megtanulni. Itt is nagy segítségemre volt a Youtube, hiszen akadtak olyan részek, amelyeknél a megértést nagyban megkönnyítette, hogy videón láthattam a megvalósítást.
Egyszóval, ha van rá lehetőségünk használjuk, hiszen bárki által elérhető és segítheti az olykor nehézkes tanulási folyamatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése