Remek ötlet? Esetleg katasztrofális
kimenetelt eredményez?
Attól függ, honnan nézzük, de
kezdjük először magával a jogosítvánnyal. Nem is olyan rég,
módosultak a motorkerékpár jogosítványban a kategóriák. A1.
Korl. helyett bevezették az A2. kategóriát, mellyel az eddigi
25kw-tal szemben 35kw teljesítményű kétkerekűt lehet vezetni.
Jómagam a közeljövőben ezzel szeretném kibővíteni a rózsaszín
plasztikom hátoldalának listáját.
Miért is lenne előnyös az e-learning
bevezetése ezen a területen? Nos, korábbi tapasztalatokból
kiindulva, nekem a B kategória megszerzése relatíve nagy ingázások
közepette lett meg. Kiskunlacházáról jártam be elméleti
tanfolyamra egészen Csepelre. Szép kis túrák voltak, de azt az
időt tölthettem volna mással is. Az elméleti kurzus nem volt egy
hű de nagy csoda. Pár kép, ppt levetítése után már mehettünk
is, csak a kötelező óraszámnak meg kellett lennie. Aki igényt
tartott rá, kérhetett KRESZ gyakorló programot is, ez a
legmesszebbmenőbbekig hasznosnak bizonyult.
Ennek helyére össze lehetett volna dobni egy egyszerű kis programot, ami az anyagot lebontva adta volna vissza azt a jövő sofőrjeinek. Lehetne bele rakni akár videót, animációt és minden tananyagrész végén egy kérdéssort összerakni. Ha a könyvet digitalizálnánk, akár még a környezetet is kímélhetnénk.
Aki még nem rendelkezik elsősegély vizsgával, ki lehetne egészíteni egy erről szóló résszel, felelet választós kérdésekkel, képekkel.
Ennek helyére össze lehetett volna dobni egy egyszerű kis programot, ami az anyagot lebontva adta volna vissza azt a jövő sofőrjeinek. Lehetne bele rakni akár videót, animációt és minden tananyagrész végén egy kérdéssort összerakni. Ha a könyvet digitalizálnánk, akár még a környezetet is kímélhetnénk.
Aki még nem rendelkezik elsősegély vizsgával, ki lehetne egészíteni egy erről szóló résszel, felelet választós kérdésekkel, képekkel.
Magát a KRESZ-t oktató tanároknak ez
rossz lehet, hiszen csökkenne a munkaidejük, heves tiltakozást
válthat ki belőlük.
Sokakban kételyt ébreszthet az e-learning alapú jogosítványszerzés.
-Miért? - kérdeztem.
-”Mert hát a jogosítvány és az autó komoly dolog, ön és közveszélyes állapotokat lehet vele előidézni, azt tanítsa meg egy olyan ember akinek van tapasztalata!”
Nem szeretnék senkit elszomorítani, de engem nem az elméleti oktató tanított meg a szabályokra, hanem a könyvem, munkafüzetem, és a temérdek KRESZ gyakorlóprogram kitöltése. Hibátlanul, csont nélkül, elsőre átment a csoportomból mindenki. Természetesen, a gyakorlati részhez elengedhetetlen az oktató jelenléte, és tanácsai. Az elméleti részt szerintem egy átlag képességű ember otthon, magától képes megtanulni. Főleg hogyha akkor áll neki, amikor neki komfortos, nem fáradt, és egy számára kellemes környezetben.
Sokakban kételyt ébreszthet az e-learning alapú jogosítványszerzés.
-Miért? - kérdeztem.
-”Mert hát a jogosítvány és az autó komoly dolog, ön és közveszélyes állapotokat lehet vele előidézni, azt tanítsa meg egy olyan ember akinek van tapasztalata!”
Nem szeretnék senkit elszomorítani, de engem nem az elméleti oktató tanított meg a szabályokra, hanem a könyvem, munkafüzetem, és a temérdek KRESZ gyakorlóprogram kitöltése. Hibátlanul, csont nélkül, elsőre átment a csoportomból mindenki. Természetesen, a gyakorlati részhez elengedhetetlen az oktató jelenléte, és tanácsai. Az elméleti részt szerintem egy átlag képességű ember otthon, magától képes megtanulni. Főleg hogyha akkor áll neki, amikor neki komfortos, nem fáradt, és egy számára kellemes környezetben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése