Ahhoz, hogy ezeket a konfliktusokat „sérülés mentesen” rendezni tudják,
el kell sajátítaniuk bizonyos konfliktuskezelési technikákat. Egyik terület
lehet, megérteni a kommunikáció fontosságát, elsajátítani a konfliktusok
feloldásához szükséges kommunikációs készségeket.
Az
EMK-nak mint módszernek lényeges aspektusa, hogy alkalmazásának nem feltétele, hogy
a kommunikációs partner is tudjon és/vagy akarjon erőszakmentesen kommunikálni.
Az
EMK-ban nem az a célunk, hogy megkapjuk amit akarunk, hanem olyan emberi kapcsolatot teremtsünk, aminek
eredményeként mindenkinek a szükséglete kielégül.
Az EMK-nak négy fő alkotóeleme van:
- a megfigyelés,
- az érzés,
- a szükséglet
- és a kérés.
Zsiráfiskola. A kép az erőszakmentes kommunikáció négy elemének (megfigyelés, érzés, szükséglet, kérés) váltogatását szimbolizálja.
Az erőszakmentes kommunikációt szokás zsiráfnyelvnek is nevezni,
szembeállítva a hétköznapokban csaknem mindenki által használt sakálnyelvvel.
- az érzés,
- a szükséglet
- és a kérés.
Zsiráfiskola. A kép az erőszakmentes kommunikáció négy elemének (megfigyelés, érzés, szükséglet, kérés) váltogatását szimbolizálja.
Folytatom......
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése