Oldalak

2013. április 28., vasárnap

Erőszakmentes kommunikáció az iskolában - 2. rész

A középiskolai diákok korosztályi sajátosságok révén naponta kerülnek konfliktusba magukkal, osztálytársaikkal, családjukkal és a társadalommal. Ezek a konfliktusok lehetőséget nyújtanak a fejlődésre és a tanulásra is.
Ahhoz, hogy ezeket a konfliktusokat „sérülés mentesen” rendezni tudják, el kell sajátítaniuk bizonyos konfliktuskezelési technikákat. Egyik terület lehet, megérteni a kommunikáció fontosságát, elsajátítani a konfliktusok feloldásához szükséges kommunikációs készségeket.

Az EMK-nak mint módszernek lényeges aspektusa, hogy alkalmazásának nem feltétele, hogy a kommunikációs partner is tudjon és/vagy akarjon erőszakmentesen kommunikálni.
Az EMK-ban nem az a célunk, hogy megkapjuk amit akarunk, hanem olyan emberi kapcsolatot teremtsünk, aminek eredményeként mindenkinek a szükséglete kielégül.
            Az EMK-nak négy fő alkotóeleme van:
                                                                    -     a megfigyelés,                  
                                                             -      az érzés,
                                                             -       a szükséglet 
                                                             -      és a kérés.  
Zsiráfiskola. A kép az erőszakmentes kommunikáció négy elemének (megfigyelés, érzés, szükséglet, kérés) váltogatását szimbolizálja.

Az erőszakmentes kommunikációt szokás zsiráfnyelvnek is nevezni, szembeállítva a hétköznapokban csaknem mindenki által használt sakálnyelvvel.


Folytatom......


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése