Oldalak

2013. április 29., hétfő

A mi naplónk.....

A mi iskolánkban 3 éve vezettük be az e-naplót. Első évben párhuzamosan a papír alapúval, majd a következő év szeptemberétől elhagytuk a papír naplót. Én, mint informatikát oktató tanár,olyan feladatot kaptam, hogy néhány hozzá nem értő (és nem is akaró) kolléga naplóját töltsem a magamé mellett, így nagyon sok időt töltök vele. Tehát három éve használom a naplót, és követem nyomon a változásait. Ő a Taninform. Sajnos elég kritikus vagyok, mert évekig dolgoztam szoftverfejlesztőként, és pontosan tudom, hogy a rendszerfejlesztés egy szakasza a tesztelés. Véleményem szerint ez a napló nem nagyon volt tesztelve, mert (bár egyre csökken) folyamatosan, mondhatni naponta többször kiakad, hibát ír.....
Nézzünk egy egyszerű (legegyszerűbb) műveletet:
Belépek a napló napló nézetébe, kiválasztom, hogy melyik órát szeretném könyvelni. De előtte megnézném, hogy az előző óránál mi volt a téma, hogy a tanmenet szerint haladjak. Íme:
Aztán kiválasztom az órát, elolvasom mit írtam bele, íme:
És visszakattintok az órarendre, mert meggondoltam magam és más órát könyvelnék. Hihetetlen, de nem csináltam semmit, csak a olvastam, és két fül között mozogtam. Nézzük mi az eredmény:
Nem mentett adatot talált. És számtalan ehhez hasonló hibaüzenetet tudok kicsikarni a Taninformból, főleg exceptionokat.
Mindezek ellenére nekem tetszik a napló, bár több nyomtatványa kissé ronda, magamtól sohasem adnék olyanokat a szülőknek, jegyzőknek.
Timi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése