Oldalak

2013. április 30., kedd



E-Napló

           A blog bejegyzéseket olvasgatva, az egyiken megakadt a szemem. Valaki arról ír, hogy az e-napló bevezetése iskolájukban bizony okozott némi gondot. Hát sajnos, nekem is, meg a kollégáimnak is volt egy-két kezdeti nehézségünk, kellemetlen tapasztalatunk ezen a téren.
             A mi iskolánkban is úgy indult a story, hogy az első évben párhuzamosan vezettük mind a papír alapú, mind pedig az elektronikus naplót (utólag mondom, szerencsére). Nem állítom, mi sem szívesen vágtunk neki ennek a feladatnak, ugyanis rengeteg plusz munkát jelentett. Az órákra vittük magunkkal a notebookot, órák után, vagy szünetekben a papír naplót töltögettük, nem túl nagy kedvvel.
              Az első időben amúgy minden jónak tűnt, boldogan állapítottuk meg, hogy például a hiányzások kezelése mennyivel könnyebb elektronikusan. Egy napon, a félév vége felé viszont jött egy hideg zuhany: szünetben felkiált az egyik tanártársam, hogy „ki volt az a kedves kolléga, aki beírt egy csomó jegyet az ő tantárgyához?” … mivel senki nem vállalta magára, kezdtünk nyomozni. Ekkor kiderült, hogy több tantárgynál a beírt jegyeket a gép megduplázta, megtriplázta. Egy 5-ös helyett kettő jelent meg, de úgy is volt, hogy egy 1-es helyén három  (ez már viszont gáz…) Az én sorsomat az is nehezítette, hogy több tantárgyat tanítottam, több osztályban,  így a hosszadalmas tisztázások során kiderült, hogy a gép-kolléga több mint 100 darab jeggyel „segített ki”. Na… ez volt a szerencsém, hogy a papír napló napra készen állt. Volt is gondjuk azoknak a kollégáknak, akik ezt elmulasztották.
A program fejlesztői beismerték,hogy gyakorlatilag az első évet tesztelésnek szánták, de hát derült is fény még néhány hibára.
              Jelenleg nem tanítok abban az iskolában, de információim szerint a hibákat kijavították és mindenki meg van elégedve az e-naplóval, a papír naplót már nem is vezetik. Így már sokkal kényelmesebb.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése