Oldalak

2013. április 30., kedd

A „?” generáció és a tanulás 2. rész

Ott tartottam, hogy feketelyuk, vagy az alagút, aminek nem látjuk a végét.
A hasonlat azért találó. Mert az ismeretlen mindkét felvetést magában hordozza.
A fekete lyuk mindennek a végét jelenti, a mai felfogásunk szerint. A minden alatt azokat az értékeket értem, amelyek a tanuláshoz köthetők. Az talán túlzás lenne, hogy minden eddigi tanulási képességünk növelésére kialakult módszer el fog veszni, és csak az ITK által felfedezett módszerek maradnak fenn.
Azt gondolom, hogy mindkét módszer alkalmas arra hogy értelmes gondolkodókat hozzon létre a tudás mezején. A problémát abban látom, hogy az új módszer által generált hibákat nem akarjuk észre venni, túlságosan hiszünk a médiának és azt felejtjük el hogy ez a manipuláció fellegvára. Kezeljük helyén a dolgokat. A tanulás tanulható, az értelem adottság de fejleszthető. A tanulás módszertana mára megalapozottnak tűnik, tehát csak a tapasztalatok alkalmazás a kulcsa a tanulásnak. Az értelem adottságainak kibontakoztatása, a gondolkozásra késztetés sikerén múlik. Én ezt látom kudarcnak az „?” generációnál. Nem gondolkodásra serkentjük a feltörekvő generációt, ha nem ellenkezőleg.  Információs szeméttelepre tereljük őket, és azt várjuk el tőlük hogy csirke módjára kapirgáljanak rajta, hátha találnak rajta valami értelmeset. Ez a virtuális baromfiudvar. Mint tudjuk, a baromfiudvarban rendkívül sok az értelmes jószág. Sőtt a legértelmesebbjeit még hagyják is hogy kapirgáljon és szemetelhet tovább, elnézik neki mert nem az eszéért tartják. Le fordítom, ezt fogyasztóknak hívják, ha eddig nem jöttek volna rá. Persze van az udvarnak értelmes lakója is, azokkal foglalkoznak.     Folyt. Köv……

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése