A hasonlat azért találó. Mert az ismeretlen mindkét
felvetést magában hordozza.
A fekete lyuk mindennek a végét jelenti, a mai felfogásunk
szerint. A minden alatt azokat az értékeket értem, amelyek a tanuláshoz
köthetők. Az talán túlzás lenne, hogy minden eddigi tanulási képességünk
növelésére kialakult módszer el fog veszni, és csak az ITK által felfedezett
módszerek maradnak fenn.
Azt gondolom, hogy mindkét módszer alkalmas arra hogy
értelmes gondolkodókat hozzon létre a tudás mezején. A problémát abban látom,
hogy az új módszer által generált hibákat nem akarjuk észre venni, túlságosan
hiszünk a médiának és azt felejtjük el hogy ez a manipuláció fellegvára.
Kezeljük helyén a dolgokat. A tanulás tanulható, az értelem adottság de
fejleszthető. A tanulás módszertana mára megalapozottnak tűnik, tehát csak a
tapasztalatok alkalmazás a kulcsa a tanulásnak. Az értelem adottságainak
kibontakoztatása, a gondolkozásra késztetés sikerén múlik. Én ezt látom kudarcnak
az „?” generációnál. Nem gondolkodásra serkentjük a feltörekvő generációt, ha
nem ellenkezőleg. Információs
szeméttelepre tereljük őket, és azt várjuk el tőlük hogy csirke módjára
kapirgáljanak rajta, hátha találnak rajta valami értelmeset. Ez a virtuális
baromfiudvar. Mint tudjuk, a baromfiudvarban rendkívül sok az értelmes jószág.
Sőtt a legértelmesebbjeit még hagyják is hogy kapirgáljon és szemetelhet
tovább, elnézik neki mert nem az eszéért tartják. Le fordítom, ezt
fogyasztóknak hívják, ha eddig nem jöttek volna rá. Persze van az udvarnak
értelmes lakója is, azokkal foglalkoznak.
Folyt. Köv……
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése