Oldalak

2013. október 1., kedd

TÁMOP 2.1.2.

TÁMOP = Társadalmi Megújulás Operatív Program

„A TÁMOP 2.1.2. projekt alapvető célja a felnőtt lakosság gazdasági versenyképességének növelése, valamint munkaerőpiaci, elhelyezkedési esélyeinek növelése.”

Ez az első mondat a projekt bemutatkozásánál. Jómagam nyelvtanulás kapcsán találkoztam ezzel. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy ezt a félévemet még államilag finanszírozott keretek közt tölthetem az egyetemen (azt, hogy a következőt meg már nem, és pillanatnyilag nem tudom miből fedezem azt a laza 300 000 Ft-ot, és hogy egy igen érdekes szerződést kellett aláírnom, no ezeket most hagyjuk figyelmen kívül). Szóval van egy középfokú szóbeli nyelvvizsgám (lett…), mert kellett a mérnöki diplomámhoz; nyelvtudás nincs mögötte. Sajnos. Most –hogy legyen egy MA diplomám is- kellene mellé az írásbeli is. Ez nem kis munka lenne. Ami megoldható időben és energiában, de pénzben meg nem. Mert én már csak ilyen anyagias vagyok. No ekkor jött a képbe ez a remek TÁMOP-os nyelvtanfolyam. Amit természetesen nem vehetek igénybe, mert államilag finanszírozott képzésen veszek részt. És egyszerre kettőben nehogymár, mert mit képzelek én magamról, hogy 12 év adófizetés után kicsit szeretnék visszakapni. Nem, azt bizony nem lehet, mert milyen dolog ez. Persze ez „únijóspénz” tehát az az indok nem áll meg, hogy egyszerre kétfélét ne fizessen nekem az állam. Nézzük máshonnan: nekem kell az a papír. Ergo motivált lennék. Volt ezzel kapcsolatban néhány cikk a neten (akit érdekel keressen rá a témára, én nem linkelek itt egyet sem), hogy bizony a beiratkozók nagy része kikopik gyorsan mert nem motiváltak. Nem kell nekik sem a nyelvtudás, sem a „papír”. Következmény nélkül abbahagyhatják. Kb ~5 000 Ft pénzük veszik el. Ennyi. Ha én abbahagyom a TMPK-t akkor pillanatnyilag ~900 000 Ft-ot követelne tőlem az állam. Érdekes az összehasonlítás. Nagyságrendben és „egyébként” is. Nem minősítem, de elgondolkodtató. Mert ha sokat nem is tanulnék, de le nem morzsolódnék, az biztos. Nem minősítem a rendszert, de sejthető a véleményem. Nem pozitív. (Zárójelben hozzátenném: most is többet fizetek be havonta csak SZJA-ként mint amennyibe egy ilyen tanfolyam kerül, viszont a munkáltatóm annyira meg nem fizet jól, hogy saját magam finanszírozzam.)

A huhogóknak: _kell_ a nyelvtudás. Nekem nincs. Naponta érzem a hátrányát, valamit kell ezzel kezdenem (ötleteim vannak). De ez a TÁMOP-os sztori így ebben a formában nettó hülyeség. Szerintem.

De ezt is megoldom, mérnök vagyok.

2 megjegyzés:

  1. Hátha segít:
    Eduverzum virtuális nyelviskola: http://www.eduverzum.hu/
    Euro nyelvvizsga onlin felkészítő: http://elearning.euroexam.org/course/index.php?

    Nem állítom, hogy ezekből le lehet vizsgázni, de szintrehozásra mindenképpen jók, és ingyenesek ;)

    VálaszTörlés