Oldalak

2013. október 3., csütörtök

Miért is állnak ellen?

Úgy döntöttem, az ideji blog bejegyzéseknél saját tapasztalatokat, elképzeléseket osztok majd meg. Egyik sem lesz szentírás, csak a saját kis világom, kísérleteim kivetülése. Nézzük!

Van ugye az a probléma, hogy a mai gyerekek ingerküszöbe igen magas. Értem ez alatt azt például, hogy hozzászoktak a gyors, interaktív, harsány dolgokhoz. Ez sokszor nagyban nehezítheti a tanulást a közoktatásban. Véleményem szerint többek közt ezért is fullad sokszor kudarcba a formális, frontális módszer. Ugyanakkor érdekes saját tapasztalat, és kísérletezés útján azt vettem észre, hogy az egyéb, szokatlan módszereknek viszont úgymond ellenállnak a gyerekek.Értem ezalatt azt, hogy ha valamilyen anyagrészt kiválóan fel lehetne dolgozni kooperatív módszerekkel, annak sikere nem borítékolható. A nem formális módszerek márpedig szerintem sokkal jobban igazodnak a fent említett ingerküszöbhöz. 
DE ellenállnak neki a fiatalok. Nem értik, kihasználják, elbohóckodják. Arra jutottam, hogy talán azért, mert középiskolában már bőven késő ezt elkezdeni. A gyerekek, akikkel én találkozom, szinte mind kivétel nélkül a frontális oktatásra vannak szocializálva. Na nem mondom, sikerélmény van, és működik a koop, de többnyire csak félsiker. Mostanában fogom kipróbálni az informális irányba való eltolódást is, mert a véletlen folytán (ami elengedhetetlen is ennél a módszernél) már sikerült hasznosítani.
Szerintetek miért állnak ellen?

2 megjegyzés:

  1. A kooperatív módszerekkel nincs baj. A gond ott van, hogy azokat is tanulni kell. Másrészt, ahogyan írva volt fentebb, idegen a számukra, szokatlan. Pedig nap, mint nap alkalmazzák, és később is alkalmazniuk kell, hiszen a melóhelyen is sokszor teamben dolgoznak. Egyszerűen a titok, annyi, hogy sokkal többször kell alkalmazni, és nem szabad feladni. Meg persze jó lenne, ha minden más tárgyból is használnák.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetértek!
      Én tanítanám a nem formális / koop módszertant minden tanári pályán :) Ellenben tudtommal se továbbképzés, se akkreditált képzés a témában. Nekem saját ügybuzgóságból már régóta szerencsém van tanulni és használni is, de van aki azt sem tudja mi a túró ez... :/
      A lényeg azt hiszem az utolsó mondat. Több helyen kéne ilyesmivel találkoznia a fiataloknak.

      Törlés