Oldalak

2013. október 24., csütörtök

Pszichológiai előtanulmányaim alkalmazása az elektronikus tanulás tantárgynál


1.Érzelmileg azonosulok a feladattal
Az első elektronikus tanulás óra után rohanok a könyvtárba, kölcsönzöm a kötelezően ajánlott irodalmat, ami nem elérhető azokat megvásárolom, és minden szabadidőmben olvasgatom, ismerkedem a témával, amit persze az elektronikus források már jól megalapoztak. E-learning-gel alszom, LCMS-sel kelek, álmaimat jegyzetelem. A hónapokkal korábban megbeszélt időpontban szemlesütve megkérem a pszichológust, hogy most mégsem a kamasz fiam problémáiról beszélgessünk, hanem a gyerekkori traumáimat tárjuk fel, mert bizony én jó tanár szeretnék lenni. Jó tanár Ryans, Mérei Ferenc, Hamachek, C. M. Clark, Christopher Day, a saját kutatásaink alapján, és persze az elektronikus tananyagkészítés szempontjából is.

2. Fontosnak tartom, amit tanulok
Ezért a Google a jó barátom, őt faggatom az elektronikus tanulás csínjáról, bínjáról, vele kutatom az irodalmat, hogy utána összefoglaljam, ami számomra összefoglalhatatlan. A közös dokumentumszerkesztéssel új világ nyílik meg előttem: először tapasztalom, hogy mire hozzászólnék, már beelőztek.

3. Fizikailag elfogadható állapotba hozom magam
Napi rendszerességgel elsétálok a Legkisebbemmel az óvodába és vissza, mert több időm a sportra nincs, hiszen tanulni kell.

4. A megértés a cél, és nem a megtanulás
Ezért már három hónappal a Zh előtt a tesztsort töltögetem, gyakorlok és készülök, gyakorlok és gyakorlok. Olvasom az irodalmat, beleolvasgatok az órai anyagba, az számítógép előtt azon kapom magam, hogy nem az ismerőseim Facebook bejegyzéseit olvasom, hanem csoporttársaim blogbejegyzéseit.

5. Saját vázlatot készítek, összefüggéseket keresek új-és régi ismereteim között 
Keresek... na, igen a kereséssel sok idő elmegy, de vajon, amit találok az jó is? Vajon van valami, bármi a korosodó/porosodó fejemben, ami alapot adna az új ismereteknek?

6. Önellenőrzéssel, ellenőrző kérdésekkel javítható a hatásfok
Mivel már tudom, hogy extrovertált típus vagyok, ezért alkalmas teázó nélkül csak csapatban megbeszélve megy a tanulás, szerencsére csoporttársaim partnerek ebben, és nem tiltanak le a közös levelezőlistáról, amiért nyilvánosan szenvedek a tantárgy beadandóitól, na meg annak visszajelzéseitől.

7.Célszerű kis adagokba szervezni a tananyagot
Ezért nem várom meg az utolsó hetet a feladatok megoldásával, a tanulással, naponta foglalkozom vele: nézegetem hogyan halad a dokumentumszerkesztés – nélkülem.

8. Keresek egy helyet, ahol legalább egy órán keresztül senki sem zavar.
Megtaláltam: bejárok az órákra. Semmi és senki nem tud zavarni az elmélyülésben.

9. Este, vagy másnap átolvasom a jegyzeteimet.
Milyen jegyzetek, biztos én írtam ezeket???

10. Hiszek a sikerben
Hiába, na: motiválatlanul, erőfeszítés nélkül nem megy: mérnök vagyok, ezért ezt is megoldom (valahogy).

A történet valós történeten alapul, bármilyen egyezés nem a véletlen műve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése