Oldalak

2013. október 13., vasárnap

Az e-learning hatékonysága, kérdések és válaszok


Vitathatatlan, hogy az elektronikus tanulás eszközeivel az órai munka, sokkal érdekesebbé tehető a tanulók figyelme sokkal jobban felkelthető, leköthető. Hasonlatosan az elmetérképhez az elektronikus tanulás is mindkét agyféltekének ad munkát. A struktúrált jegyzet ill. ismeret átadás, színeket, képeket, hangokat, érzéseket idéz fel, amelyek néha logikusan, néha emocionálisan hatnak. Természetesen ez már kedvet csinálhat ahhoz, hogy otthon még átismételve könnyebb, és gyorsabb legyen a tanulás folyamata. Felmerül azonban a kérdés, hány éves kortól lehet rábízni a tanulókra hogy önállóan használják tanuláshoz, szórakozáshoz az informatikai eszközöket. Tanulás nélkül csak a kivételesen jó agyi képességgel rendelkező tanulók jegyzik meg a tananyagot. Azonban ezek a tanulók kevesen vannak. A többség számára ezután is szükség van a tanulásra. Szükség van rá, hogy a szülő is ismerje az elektronikus tanulás előnyeit, és ne keverje össze az interneten való szörföléssel, facebook-kal, Twitter-rel. Tehát továbbra is szükség van a szülői irányításra és tanulás ellenőrzésre, mert a gyerek még az internet világában is gyerek marad, aki szereti feszegetni a határait. Amennyiben a szülő nem ért az informatikai eszközökhöz, és rábízza teljesen a tanulóra ezek használatát, a nagy csábításnak ami a gyerekekre hat nem mindenki tud ellenállni. Ezért úgy gondolom szükség van arra, hogy felnőjjön egy nemzedék aki tisztában van az elektronikus tanulás előnyeivel, hátrányaival és megfelelő útmutatást tudjon adni a gyermeke számára, hogy az ne vesszen el az internet útvesztőiben. Az informatika fejlődése azonban nem áll meg addig sem, tehát mikor érjük be ? Mi a megoldás? A folyamatos élethosszig tartó tanulás?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése