Oldalak

2013. október 1., kedd

A tanár, szerintem…

Tudom, hogy az alább megfogalmazottakkal erősen megosztom az olvasókat. Mégis úgy érzem, hogy a hozzám hasonlóan gondolkodók miatt meg kell ezt tennem.
Azt gondolom, hogy tanárként nem csak az elektrotechnika törvényszerűségeit és a logikai kapuk működését meg a PLC programozást kell a tanulóknak megtanítanom, hanem a problémák megoldásának igényét és szeretetét is.
Gyakran előfordul, hogy az órákon nem szorosan az anyaggal összefüggő, kérdéseket tesznek fel a tanulók. Ezek nem szerepelnek az óravázlatomban, mégis megpróbáljuk közösen megoldani a felmerült problémákat.
Az a véleményem, hogy ezek a párbeszédek és közös megoldáskeresések nagyon fontosak a közös munka, szociális érzékenység, más gondolkodásának megismerése és a kreativitás szempontjából.
Fűzi tanárnő szerint „A pedagógus elszántsága, kitartása és elmélyült tájékozottsága a tananyagban – Növeli a pedagógus hitelességét a tanulók szemében, a lelkesedés sugárzása érdeklődést kelt.”
Fűzi Beatrix: Az oktatás módszeri II.
Számomra azonban a tananyag nem „csak a tananyag”, hanem az egész Világ.
Azt gondolom, ezért nagy felelősség pedagógusnak lenni!

1 megjegyzés: