Pedagógiai
szempontok:
A
tananyag egy bármilyen matematika könyvnél semmivel se közöl
több információt. Véleményem szerint maximum kényelmi
szempontból használható annak aki szeret monitorról olvasni vagy
elvesztette eladta tankönyvét.
Gyengébb
képességű diákok számára értelmezhetetlennek tartom, száraz
matematika nyelvezet képletek.
Viszonylag
kevés statikus ábra, az internet mára már engedné a mozgó
képeket például egy tükrözésnél szemléltethetnénk a
szerkesztés lépéseit, hanganyaggal, felirattal további segítséget
nyújtva ahhoz. Bár sok helyen fel van tüntetve, hogy rendelkezik
ilyen segítséggel a tananyag, a link hiányzik.
Gyakorló
feladatból kevés van, szöveges megoldás és a kész ábra helyett
szintén lehetne alkalmazni hozzá animációt hanganyaggal.
Pszichológiai
szempontok:
Különösebb
képen nem hatott rám az anyag, száraz, monoton. Esetleg ha
életbeli példákkal szemléltetné mire is jók, lesznek jók ezek
a feladatok, sikerélménnyel szolgálhatna elsajátításuk.
Ergonómiai
szempontok:
Oldalsó
menüben sortörést használnék, a hosszabb (jelen esetben egyet
kivéve az összes) szövegrészek nem olvashatók végig. Ettől
eltekintve a lista struktúrája jól átlátható.
Külön
tetszett, hogy az egyes tananyagrészeket megoszthatom közösségi
hálókon, e-mailen továbbküldhetem, sőt scorm csomagban is
letölthetem a sablon könyvjelzőzés mellett.
Egyéb
lapfülek a felső részen ötletesek, kár hogy kevés
segédinformációt tartalmaznak.
Informatikai
szempontok
A
választott tananyagrészt gyors szörföléssel választottam ki. Ha
konkrétan kellett volna rákeresnem valószínűleg pár perc után
máshol kerestem volna tovább (keresés beviteli mező beleveszik a
fejlécbe).
A
kezdőlapon lévő tantárgyak gombjai szélesebb skálán mozognak,
mint a választás után a bal felső sarokból választható
legördülő listában.
Bármire
kattintottam működött. Oldal szélességét megfelelőnek
találtam, alacsonyabb felbontású monitorokon se lógott ki sehol.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése