Oldalak

2013. november 16., szombat

Online eszközök az oktatásban

Munkám során két online eszközt használok rendszeresen az oktatásom során. A két oktatási segédlet, ha lehet így nevezni őket, sokban megkönnyíti a munkámat és a diák is eddig pozitív véleménnyel vannak róluk. Nézzük az elsőt. A hálózati ismeretek gyakorlati óráin használom. Ez a D-link cég online router konfigurációs oldala. Azért szeretem használni, mert több típusú eszközön van lehetőségük begyakorolnia az elméleti órákon átadott kompetenciákat. A felület itt érhető el, D-Link

A gyakorlat alatt, lehetőség van kipróbálni a több fajta beállítási lehetőségeket, amelyeket az elméleti órákon tanultak és talán itt tudják rendezni azokat az információkat amit eddig nem vagy kevésbé értettek meg. A felület nem csak a beállítási lehetőségeket biztosítja, hanem egyben egy szimulációs program is, mert a mentés végén leellenőrizhető, hogy azon beállításokkal, hogyan fog működni az adott, eszköz. Szerencsére a tananyag egység végén a diákoknak lehetőségük van kipróbálni magukat valós eszközökön is, de mire ideérnek az oktatási folyamatban, már magabiztosan kezelik az eszközt és pontosan tudják mit, hogyan kell rajta beállítani. Összegezve szeretem használni, színesebbé és érdekesebbé tudom vele tenni a gyakorlati órákat.
A másik weboldal amit rendszeresen használok az oktatások során a számítógéprendszerek gyakorlati tantárgynál használom. Itt a Linux szerver telepítés és beállításait mutatják be, egy videó filmen keresztül. A film elérhető a Linux Akadémia honlapján. 

Ez a rövid 16 perces filmet mindig megnézetem velük, mint egy összefoglaló jelleggel az első önálló szerver telepítés előtt. Tapasztalatom szerint ez a rövid kis videó jól rendezi az elméleti alapokat, helyre megválaszolja azokat a kérdéseket ami még felmerül és ad egy kis magabiztosságot, hogy nem is olyan őrdöngős dologról beszélünk. Az oldalon található még pár hasonló Linux Ubuntu szerver konfigurálásával foglalkozó videó. Javaslom azoknak, akik hasonló jellegű oktatást végeznek, sok segítséget biztosít.
Igaz azt mondtam, hogy két online felületet, használok az oktatába beépítve, ez így igaz is. Viszont operációs rendszerek tantárgynál javasolt irodalomnak szoktam megadni a következő weboldalt.  Az Ubuntu desktop változatának online tankönyve, a Ubuntu eLearning, itt megtalálható a legfrissebb változat oktató anyaga. A felület egy ILLIAS rendszert használ, nem nagyon látványos, de kezeli a felhasználó haladását. 

Megtalálható még a tananyag listájában a Linuxos ECDL csomag oktatási anyaga is. Szerintem ez is egy hasznos link, bár ez már egy eLearning felület, de mivel a tankönyvek nem igen naprakészek és itt megtalálható az Ubuntuhoz tartozó legfrissebb változat, jól használható. Én ezt órán nem használom, csak a gyereke tanulnak belőle otthon, mint egy egy online tankönyvből.
Röviden összefoglalva, található a neten oktatást segítő tartalmak, de én mindig fenntartással kezelem ezeket, mert sajnos elég sok használhatatlan van köztük, ilyenekkel főleg a nagy gyűjtő oldalon találkoztam (sulinet), de biztos csak azért, mert ott elég kevés az én óráimhoz kapcsolódó anyag. Az itt említett oldalak sem a szakiskolai oktatás számára készültek célirányosan, a pedagógiát nekünk kell hozzá kialakítani.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése