Oldalak

2014. május 12., hétfő

Talákozásaim a témával 4. rész

A digitális tábla....?


      Az első három bejegyzés a számítógépes gyártás előkészítésről szólt,de gondoltam nem hagyhatom ki ezt a témát sem. Az ok, hogy végre lóg a termemben a falon egy ilyen kütyü:)de kezdjük az elején...
2008-ban az iskola pályázaton nyert talán kettő interaktív táblát, szavazórendszerrel egy pályázaton. Ezért szerveztek egy tanfolyamot sok pénzért, ami 30 órán keresztül rávezetett minket a használatra. Tetszett, jó volt, akartam is használni....Okok,amiért ez nem történt meg:

1. A táblák két tanteremben lettek felszerelve, ahová úgy tudtunk bejutni, ha valakit osztályostól kirakunk onnan.
2. A rögzített projektor nem volt megoldva, ezért mindig kalibrálni kellett a táblát, ami valljuk be egész idegesítő tud lenni.
3. Saját magunknak kellett volna tananyagokat készíteni a táblához, hiszen szakmai tananyag akkor még vajmi kevés volt-most már van jó sok pénzért:), és ez több óra plusz munkát igényelt volna.

Talán ennyi indok elég is ahhoz, hogy értsétek miért nem használtuk....
     Aztán kaptam egyet én is a számítógépes termembe, és nagyon örültem, hogy végre kamatoztathatom ebbéli tudásom:)Csak hát meghozták , dobozban, letették a földre és elmentek....
Telt , múlt az idő, vártam, hogy valami történik de semmi? Egy év után rákérdeztem, és az volt a válasz, hogy a nyári gyakorlaton kellett volna felszerelniük a tanulóknak, nem is értik miért nem történt meg.Vártam ismét...Két év elteltével szóltam a stúdiósoknak, hogy van egy ilyenem és bár interaktív, magától nem mászik a falra...
    Képzeljétek felszerelték.Ott van a falon,most még kivetítésre használom csak, de legújabb tervem, hogy alkalmazni fogom eredeti funkciójában is.Kár , hogy kicsit a terem(kb 10 fő), így csoportórákat tudok ott tartani.
http://sg.hu/cikkek/56461/interaktiv-tabla-kattintsd-fel-a-megoldast-kisfiam

A cél amiért a blogokat írtam, hogy rávilágítsak kicsit, hogy kevés ha megveszi az iskola ezeket, és önmagában az is kevés ha csak oktatást tart. Az egészet aktualizálni kell, használhatóvá kell tenni, hogy a kollégák merjék is ezeket használni, és a mindennapjuk részévé válljon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése