Pedagógia Szemlében olvastam egy cikket, mely felhívja
figyelmünket, hogy az iskola fő funkciói már nem az ismeretátadással és
tudásszerzéssel függenek össze, hanem a neveléssel és segítéssel. (személyiségfejlesztés, családgondozás,
magatartási zavarok kezelése, családi szocializáció korrekciója)
A 15-18 éves
korosztályra jellemző, hogy ha bajba kerülnek, ritkán kérnek segítséget. A
segítségkérés során végiggondolják, hogy számíthatnak-e segítségre és
informálódnak a potenciális segítségnyújtó személyről.
Vizsgálati eredmények szerint gyakrabban segítenek
társaiknak, ha korábban ők is kaptak segítséget.
Leginkább az oktatással összefüggő kérdésekben számítanak az
iskola dolgozóira. Magánéleti ügyekben kevésbé kérnek segítséget, így sajnos a
családi problémák rejtve maradhatnak!
A pedagógusoknak fokozottan oda kell figyelni arra, hogy
melyek azok a területek és helyzetek, amelyekben a tanuló segítségre szorul!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése