Oldalak

2014. május 17., szombat

Serdülők segítségkérő magatartása

Pedagógia Szemlében olvastam egy cikket, mely felhívja figyelmünket, hogy az iskola fő funkciói már nem az ismeretátadással és tudásszerzéssel függenek össze, hanem a neveléssel és segítéssel. (személyiségfejlesztés, családgondozás, magatartási zavarok kezelése, családi szocializáció korrekciója)
A 15-18 éves korosztályra jellemző, hogy ha bajba kerülnek, ritkán kérnek segítséget. A segítségkérés során végiggondolják, hogy számíthatnak-e segítségre és informálódnak a potenciális segítségnyújtó személyről.
Vizsgálati eredmények szerint gyakrabban segítenek társaiknak, ha korábban ők is kaptak segítséget.
Leginkább az oktatással összefüggő kérdésekben számítanak az iskola dolgozóira. Magánéleti ügyekben kevésbé kérnek segítséget, így sajnos a családi problémák rejtve maradhatnak!

A pedagógusoknak fokozottan oda kell figyelni arra, hogy melyek azok a területek és helyzetek, amelyekben a tanuló segítségre szorul!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése