Oldalak

2014. május 8., csütörtök

Az erények útjára lépve!

Kedves kollégák!

Eljött a szorgalmi időszak vége és eljött az utolsó blogom ideje is. El szeretnék mesélni egy mai élményemet, a saját osztályommal történt no meg velem. A sorkatonai szolgálat visszaállításának ötlete kapcsán eszembe jutott, hogy megvitatok néhány ezer éves erényt és néhány ifjúság nevelő pontot. Aki olvasgatta a Suplicz tanár Úr által szerkesztett szöveg gyűjteményt talál benne a 112 oldalon egy Benjamin Franklin nevével jegyzett 13 pontos erény felsorolást. Mármint kb. 150 évvel ezelőttről. Gondoltam én naiv elbeszélgetek a csapatommal, hogy milyen véleményt tudnának hozzáfűzni ezekhez. Nos az első pont miszerint mértékletesség még nem váltott ki túl nagy mosolyt, a másodikat a csöndet kifejezetten átérezték egy kukk sem volt. Ekkor már majdnem azt gondoltam, hogy nem érdekli őket a téma amikor az arcokon végig tekintve azt láttam, hogy olvassák. Hozzászólás persze nem igen érkezett csak a 12. ponthoz ami a nemi életről, annak visszaéléseiről és mértékletességéről szólt. Idézném a legelmésebb beszólást: " a tanár úr idejében nem voltak olyan lányok akik csak kufircolni akartak?". De voltak mondom én, csak nem így hívták őket. Hátulról újból egy hang: "kurváknak". Nagy röhögés.

A 13. menüre ezek után nem sok figyelem szentelődött: alázat Jézus iránt. Itt jegyzem meg, hogy az első béranyákról már az Ószövetség említést tesz (Bilha és Cilha). Csodálkozunk ha a fiatalok sportot kívánnak űzni a testi szerelemből?
Egy éles váltással gondoltam mutatok nekik néhány másik pontot. A kisdobosok 6 és az úttörők 12 pontját. Kihangsúlyoztam ne a forrás idejét és ne a mozgalmi és pártrendszeri vezényszavakat figyeljék. Kértem az emberi, társadalmi kapcsolatokra és az ezek milyenségére utaló gondolatokat, szószerkezeteket figyeljék.


Az első közbeszóló: " Ez olyan mintha idomított kutyák lettek volna!".
2014-ben, egy 1997-ben született fiatal számára az erkölcsi és az ifjúság nevelésére utaló szavak a kutya idomításához hasonlítódtak. Olyan szavak mint, szülő, tanár, pajtás, munka, tanulás, hűség, haza, rendszeretet, természetvédelem, nyakkendő, hasznosság, alázat,  az idomítást jelentik?










Szégyenemben elsüllyedtem. Egy 38 éves kutyának éreztem magam, akit jól beidomítottak.

Végül azért elővettem az alaptörvényt és néhány jogot és kötelességet. Valamint találtam egy mai pontrendszert. Érdekes ugye kedves fiúk?



  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése