Oldalak

2014. május 6., kedd

Diesel-motor

A Diesel-motor az Otto-motoroktól abban különbözik, hogy tiszta levegőt szív be és sűríti, ennélfogva a kompressziós végnyomás nagyságát az idő előtti öngyulladás veszélye nem korlátozza. Az I. ütemben beszívott, a környezetivel körülbelül azonos nyomású levegőt a Diesel-motor dugattyúja a II. ütem folyamán p=35...75 bar nyomásig sűríti.
A kompresszió következtében a levegő hőmérséklete a II. löket végén már olyan nagy, hogy a III. ütemhez befecskendezett cseppfolyós  tüzelőanyag a hengerben  meggyullad, és az adagolással szabályozható időtartam alatt ég el. Az adagolás úgy is szabályozható, hogy az égés tartama alatt a hengerben a nyomás gyakorlatilag állandó maradjon. Az elégés után az expanzió és a kiömlés az Otto-motoréhoz hasonló.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése