Oldalak

2014. május 5., hétfő

1. Tanításom



Mivel az egyetem tematikája úgy kívánja, hogy ne szakmai, hanem osztályfőnöki órát tartsanak a hallgatók először, így én sem voltam kivétel ez alól. Azt hiszem, hogy ez a feladat, azok számára, akik a katedra másik oldaláról figyelték eddig csak az eseményeket különösen nehéz lehet.
Sokáig töprengtem, hogy mi legyen az a téma, amivel készülök az első tanításomra a Pataky István Híradásipari és Informatikai Szakközépiskola 9. D osztálya számára.
Mivel az óratartásom előtt láttam már a társaságot, tisztában voltam azzal, hogy egy nagyon „morajos”, kizárólag fiúkból álló osztálynak kell egy osztályfőnöki órát tartanom. Ez azért különösen nehéz, hiszen egy osztályfőnök hónapok-évek alatt jut el arra a szintre, amikor is egy bizalmi kapcsolat alakul ki közötte és a diákjai között. Komolyabb témákról ekkor lehet őszintén és úgy beszélni, aminek azt gondolom, hogy értelme és nagy haszna lehet.
Ami miatt mégis egy komoly témát választottam az a gondolat volt, hogy a kamaszfiúk kíváncsiságát az alkohollal kapcsolatos információkkal lehet felkelteni és figyelmüket hosszabb ideig képesek a hallottak lekötni.
Az érzéseim valamelyest beigazolódtak, hiszen a diákok igen nyitottak és érdeklődőek voltak. Emellett persze megmaradt valódi énjük is, s így nem maradtak el a szokásosnak mondható személyeskedések sem.
Az óra után örömmel nyugtáztam, hogy „túléltem a 45 percet” és talán jobban is sikerült az óra, mint amire számítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése