Oldalak

2014. május 12., hétfő

A gyakorlati órák, mint oktatástechnológiai eszközök


A gyakorlati órák véleményem szerint előnyben vannak az elméleti órákkal szemben, rendelkeznek egy plusszal, ami nagyban hozzájárul a sikeres órához.
Az oktatástechnológiai eszközök ebben az esetben maguk a gépek,eszközök amelyeken a diákok közvetlenül is megfigyelhetik a vizsgálatokat, legfontosabb feladatuk a szemléltetés.
Könnyebben kihasználható az a tény, mely szerint az az ismeret, amely találkozik a tanulók érzelmeivel, érdekeivel az könnyebben válik tartóssá. Nemcsak vizuális benyomások szükségesek, hanem az érzékszervek által nyújtott adatok összessége. Fontos, hogy az információ, minél több külső érzékre gyakoroljon hatást, és így rögződjön.
A gyakorlati órák jelentősége véleményem szerint a megszerzett ismeretek pontosításában, rögzítésében játszik jelentős szerepet. Ilyenkor még javíthatók a pontatlanságok az ismeretek konkretizálása, a feladatmegoldásokon keresztül.
A szabályok, törvényszerűségek többszöri ismétlése segíti a rögzítést, persze közben komplexen fejlődik a személyiség. A feladatmegoldások során kialakulnak a jártasságok és készségek a problémák megoldásánál. A készségszintű ismeretek lehetővé teszik, hogy a figyelem kisebb mértékű koncentrációjával végezzük munkánkat, és ez által tudunk takarékoskodni figyelmünkkel és tudunk a több figyelmet kívánó, valóban új problémák megoldására koncentrálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése