Oldalak

2014. május 2., péntek

Mitől lesz digitális a pedagógus?

"Az érettségin a számológépek használatát harminc évvel ezelőtt engedélyezték, amikor ez az eszköz még szinte űrtechnikának számított – mondta Koren Balázs matektanár és újságíró a hétvégi Digitális Pedagógus 2014 konferencián, és előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy korunk űrtechnikáját nemhogy használni nem engedik, hanem egyenesen kitiltják az iskolákból. Pedig az okostelefonokat szinte minden tantárgy oktatásában fel lehet használni, mert olyan sok műszer van bennük, mint egy fizikatanár fiókjában."
(forrás: http://index.hu/tech/2014/05/02/ez_neked_digitalis_pedagogus/) 

Idén februártól egy patinás budapesti általános iskola és gimnázium informatika tanára vagyok. Olvasom a cikket és eszembe jut a tanterem, ahol tanítok: az ezeréves bútor, a málló vakolat, a rossz tábla, a mindig kifogyó filctoll, a projektor (inkább nem írok rá jelzőt), a tinikorú számítógépek és a fantasztikus sávszélességű sulinet...
Nos én beengedtem az órámra az okostelefont.  Mert úgy voltam vele, hogy lehet, hogy több értelme van ezeket a kütyüket megtanítanom a gimnazista diákjaimnak, mint szenvedni a gépekkel, kivárni a lassúságot, hogy végre valahára megcsinálja, nem fagy le (amit nagyon utáltak....)
Csináltunk videókat, hangfelvételeket, képeket - használtam az oktatástechnológia órán tanultakat -  chat-eltunk, blog-oztunk, közösségi oldalakat teszteltünk.
A legnagyobb eredmény az volt, amikor egykor bukdácsoló diákom odajött hozzám:
- Tanárnő, én szeretem az informatikát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése