Próbáltam jól tagolni, de attól
tartok nem teljesen sikerült. Ez a félévben az utolsó bejegyzésem, és úgy érzem,
hogy „belém szorult” még sok szó :) Azt hiszem tényleg hosszasan tudnám még
fejtegetni ezt a témát, körbejárva személyesen tapasztalt példákon keresztül,
de az már nem ez a terjedelem lenne.
Összegzésképp a saját meglátásomat
zanzásítanám röviden.
A tanároknak egyre több a feladatuk
a diákokkal, mert régen a szülők neveltek elsősorban, a tanár pedig tanított.
Ahogy azonban haladunk a jelen felé, azt látom, hogy a szülők nem nevelnek
eléggé, ami így a tanárok vállára terhelődik, a 45 perces tanórában viszont ezt
a két dolgot elég nehéz összehangolni. A kötelesség egyre több, a jog egyre
kevesebb. Nem egyszerű.
Szülők részéről sokkal több
odafigyelést igényelnének a gyerekek, az már rövid idő alatt is kifejtené a
pozitív hatásait. A diákoknak kicsit jobban össze kellene szedni magukat,
felfogni tanulás fontosságát. Nagy baj, hogy rengeteg diáknak nincs konkrét
cél, ami a szeme előtt lebegne, és motiválná őt egy minőségibb tevékenységre.
Akinél csak tehetem, próbálom kipuhatolni, hogy vajon mi lehet az, ami megadná
a kezdő lökést ahhoz, hogy lelkesedni tudjon. Van benne kihívás bőven. Egyik
legfontosabb célomnak ezt tartom azon túl, hogy az aktuális témakört jól
elmagyarázzam, feldolgozhatóvá varázsoljam. Hiszek abban, hogy bárkiből ki
lehet hozni remek dolgokat, csak a módját kell megtalálni.
Nagyon köszönöm a „diákjaimnak” az
egyediségüket, a lényüket, és hogy általuk rengeteg olyan információhoz
juthattam, amikkel egyébként nem találkoztam volna. Legszivesebben teleírnám
vele a falat, de azt már valószínűleg senki nem olvasná el :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése