Oldalak

2013. december 6., péntek

Gondolatok az informatika tanítás módszertanáról II

És miért?...Ezzel a kérdéssel fejeztem be első blogbejegyzésemet, amit most folytatok. Napjainkban felvetődik a kérdés a hagyományos jellegű oktatásal kapcsolatban: Miért kellene, hogy érdekeljen engemet ez, hiszen semmi köze az életemhez! A céltalanság az értelmetlenség az egyes tanulóknál nem mozgósítja azokat a hallatlan lehetőségeket amelyek bennük vannak. Hogy teljesítse a tantárgyat egyszerűen megtanulja, jobbik esetben meg is érti, de nem mutat tovább ettől. Hiányoznak az asszociációk: Mivel tudnám ezt kapcsolatba hozni? Hol tudnám alkalmazni a mindennapi életben? Milyen fejlesztéseket tudnák hozzáadni? Mit tudnák ebből kihozni? Az ember akkor képes nagy dolgokra, ha vannak értelmes céljai az életére vonatkozóan. Lehet, hogy most nagy szavaknak tűnnek ezek, de ha akár az informatika oktatásban apró pici lépésekben arra törekszünk, hogy a tanulókban felkeltsük az érdeklődést, életközelivé tesszük a tanultakat, olyan feladatokat, példákat adnunk amiknek van értelme, életközeli, érthető, hasznos, akkor elindíthatjuk benne azt a folyamatot, hogy a megtanultakat magáévá tegye, tovább gondolja és a megszerezett tudás alapján, valós az egyes tanulókat érintő problémákra keressenek megoldást és létrehozzanak új dolgokat. Úgy gondolom azok a gondolkodásfejlesztési lehetőségek amik az informatikában rejlenek a személyiségfejlődéshez jelentősen hozzájárulnak és még inkább hozzá fognak járluni.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése