Oldalak

2013. december 1., vasárnap

Hálózati alapú tanulás

Úgy döntöttem, az ideji blog bejegyzéseknél saját tapasztalatokat, elképzeléseket osztok majd meg. Egyik sem lesz szentírás, csak a saját kis világom, kísérleteim kivetülése. Nézzük!

Hogy mit lehet felhasználni? Szinte bármit! A kísérletezésre kijelölt osztályomnál immár második éve vannak jelen online eszközök.
Mondok egy példát: önnáló kutató feladat, 3 fős csoportokban, szerepek: titkár, kutató, koordinátor, szükséges idő: 2x45perc. A szerepekhez kapcsolat feladatkörök: a titkár jegyzetel, figyeli az időt, a közös prezentációnál vezeti a bemutatást. A kutató végzi a keresést, ő ül a számítógép előtt. A koordinátor segíti a folyamatos kapcsolattartást, bátorít, segíti az előrehaladást.
Minden csoport kap egy-egy nagyobb megválaszolandó kérdést az aktuális témában, melyet online kereséssel bárhogy megvalósíthatnak. A kutatási szempontok: forrás ellenőrzés (pl. vigyázz: a wikipédiát bárki szerkesztheti, lehet fent fals információ), interaktivitás (a projektor előre bekészítve, ösztönzendő pl. a youtube használatát). A feladat során időkeretek vannak: a kutatási részre 20perc, a kidolgozásra, prezentációra való felkészülsére 10 perc. A prezentáció hossza maximum 5 perc lehet.
A feladat módszertana nevezhető talán így: hálózati alapú kooperatív.
Ugyanezen osztálynál mára a facebook is szerpet játszik. A saját osztály csoportba nem kértem a felvételem, de csoportos beszélgetésre heti rendszerességgel kerül sor, ahol meguktól jönnek elő tananyaggal kapcsolatos kérdések, amiket mostanra már egymás között is megválaszolnak (kortárs segítés?). 
Bátorság kell azért az ilyen kísérletekhez, de működhetnek. 
Szerinted? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése