Oldalak

2013. december 14., szombat

Én és az elektronikus oktatás IV. – kreatív záró feladat és hatásai

Záró feladatnak egy nagy gyakorlatot kell végeznem, és dokumentálni videón. Hosszú litániát kapok, hogy ne izguljak a videó miatt. Miért izgulnék? Imádok szerepelni, engem aztán nem fog zavarni! Először akkor bizonytalanodok el, amikor egy ebben hozzám hasonló társam meséli, hogy saját magán meglepődött, mennyire másképp viselkedett a videó miatt. Legnagyobb meglepetésemre én is ilyesmit tapasztalok, de mással is megküzdöttem.
Először is a technikai bénázás köszön be (újra). Videókamera beállítása, indítása stb. Második felveendő alkalomra nincs kamera – marad az okostelefon. Azon nincs annyi tárhely és egyébként is lehetetlen jól beállítani. (Közben egy tanulótársammal megesik, hogy egy háromnegyedórás folyamat végén derül ki, hogy nem nyomta meg kellő erősséggel az indítás gombot, és nem vett fel a gép semmit.) A végén csomó idő megy el, mire kitalálom, hogyan osszam meg a több gigás mp4 fájlt az oktatóval (google drive lett a megoldás)
A Skype-os értékelése viszont nagyon hatékony, hogy úgy tud reagálni rám, hogy a 10. percben esett viselkedésemre utal, egyes kérdéseimre reagál – ezek jól esnek, és hitelesek. Saját magamat visszanézni meg fantasztikus élmény. Először persze fantasztikusan idegesítő: a hangom, a mozdulataim… de később nagyon tanulságos dolgokra jövök rá külső szemmel.

Tanulság tanárként: videós feladathoz részletes, egyértelmű technikai segítség nyújtással indítani, és egy nagyobb egységben (intézmény), ha több lehetőség is van, akkor több alkalommal is használni a videófelvételt, hogy enyhüljön a „láz”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése