Oldalak

2014. február 18., kedd

Távvezérlésű fémrobot fejlesztés

Munkám során, több különböző hegesztő robottal és csomagolóval találkoztam.
Amikor Szombathelyen villamos szakképzésbe bekerültem, motiváló jelleggel kitaláltam hogy építsünk egy saját tervezésű robotot. Menet közben több mint száz gyereket sikerült bevonnom a fejlesztésbe. Nem kellett noszogatnom őket, hanem versenyeztek, hogy tanár úr, én had fúrjam, én had fűrészeljem. nagyon lelkesítő volt a feladat és az motiválta őket, hogy már menet közben is több tesztet végrehajtva, megmozdult, elindult és lassan összeállt a szerkentyű. A legfőbb alapelv az egyszerűség volt. Semmi túlkomplikált számítógép vezérlés nem volt, csak relé logika és pneumatika. A legizgalmasabb talán a robot hátára szerelt tűzoltó palack lett, amit sűrített levegő tartálynak használtunk fel. Szereltünk a fejébe egy baby őrző kamerát is, ami színes képet hangot továbbított a kézi monitorra. Az évzárón a legügyesebbeket már maga a robot jutalmazta meg. 

1 megjegyzés: