Oldalak

2014. február 28., péntek

Az elektronikus napló előnyei és hátrányai

Az e-napló

Egy kis bevezetéssel szeretném kezdeni ezzel kapcsolatban. 
Emlékszem mikor diák voltam, én és az osztálytársaim körmöt rágva mentünk be az osztályterembe, mert tudtuk felelés van és bárhol nyílik ki az a fránya napló, közölünk valaki megizzad a tábla előtt elsajátított tudásáról, ami valljuk be őszintén nem mindig sikerült fényesen. Ezek az idők kezdenek elmúlni és a papíralapú naplók is idejétmúltak lesznek.

Manapság igen elterjedt az e-napló, mert kényelmesebb, sokszor gyorsabb és bármikor elérhető. Harmadik éve tanítok de eddig minden évben más és más e-naplóval találkoztam, használtam mert ugye már nálunk nincs papír alapú napló. Ezek közül talán a legelső volt a leghasználhatóbb, aminek bocsássatok meg de nem jut eszembe a neve, azután elérkezett a második év és lám találkoztam a Taninformmal, ami nagyon szép és rengeteg funkció volt benne, de szerintem a fejlesztők túlbonyolították, ennek meg is volt a kára nagyon lassú volt rendszer és sok intézmény meg is vált tőle gyorsan. Elérkeztünk a harmadik e-naplóhoz ami nem más mint a @napló. Ezt a e-naplót egy informatikus tanár készítette, a legegyszerűbb funkciókkal, nagyon gyors és egyszerű a kezelhetősége, viszont van még mit fejlődni-e és fog is. Szeretnék veletek közölni egy képet, de programot szerzői jogok védik amit nem szívesen sértenék meg.

E-napló előnyei:
  •     gyors
  •     bármikor hozzáférhető
  •     egyszerű
  •     jól kezelhető
  •     nem veszik el a napló


E-napló hátrányai:
  •     szükséges hozzá internet kapcsolat
  •     szülőhöz nem jut el az információ (személytelen)
  •     kapcsolatromboló (szülő és osztályfőnök között)
  •     karbantartó
Folytatása következik (to be continued)

6 megjegyzés: