Oldalak

2014. február 27., csütörtök

Egészséges táplálkozás

Miért is tartom fontosnak ezt a témát?

A diákjaink (mifelénk legalábbis) többsége nap, mint nap fáradtan érkezik az iskolába. Miért?
Általában 2 fő okkal magyarázzuk:
1. Éjszakás műszakban dolgozott a multinál, vagy azért, hogy anyagilag besegítsen otthon (sok esetben Ő tartja el a családot), vagy, hogy jogosítványa legyen, vagy azért, hogy neki is legyen okos telefonja, táblagépe, stb., amit mi digitális bevándorlók már nem is tudunk követni.
2. A másik ok a szülői kontroll hiánya miatt hajnalig tartó „facebookozás”.
Mindez mellett egészségtelenül táplálkoznak. A magas szénhidráttartalmú ételeik, italaik mellett mozgásszegény életmódot folytatnak, és nem utolsó sorban dohányoznak. Sajnos nem egy diákomtól hallottam, hogy a reggeli kávéjához a cigi elmaradhatatlan. Ezt, mint egy reggeli rituálé végzi a család. Kérdem én, kit is kellene előbb tanítanunk?....

3 megjegyzés:

  1. Az egészséges táplálkozás és a káros szokások mellőzése (ahogy említetted is) csak az egyik oldala annak a példának, amit mi tanárok eljuttathatunk a diákjainkhoz és ha személyünk példaértékű számukra, akkor az talán követendő példa is lesz. De a szülői (családi) értékrend és szokások olyan erősek, illetve nap mint nap a diák találkozik is vele, hogy azt felülírni; az ellenkezőjéről meggyőzni a nebulókat szinte lehetetlen!
    Igazán véleményem szerint az az egyetlen lehetőség a bizonyításra, ha a diákok maguk látják be az általunk képviselt életforma helyességét; mondjuk negatív példákon keresztül...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy gondolom, hogy a mi feladatunk pontosan az, hogy a jó példát mutassuk, és folyamatosan beszélgessünk róla. Lehet, hogy otthonról a rossz példát hozza, de ha egy csoportban legalább csak egy diákunk életvitelét jobbá tudtuk tenni, akkor már nem volt hiábavaló.
      Hisz a szakképzésben is a tanulóink kevés százaléka helyezkedik el a tanult szakmájában, pedig 3-4 évig ezt tanulta...
      Az sem hiábavaló munka.

      Törlés
  2. Nekem az a "bajom" ezzel, hogy az egészséges táplálkozás téma nem olyan, mint a matekban a 2*2.... Mert mindenkinek más az "egészséges" (itt most nem a bizonyítottan egészségkárosító dolgokról beszélek, pl., alkoholfogyasztás) A mai világban percenként jönnek az újabbnál újabb és bizonyítottnál bizonyítottabbnak titulált egészséges életmód tanácsok. Őszinte leszek: én nem merek direkt tanácsot adni egyik diákomnak sem ezen a területen és abban se vagyok biztos, hogy az én életmódom - amit én jónak találok és nekem megfelel - jó e másnak.

    VálaszTörlés