Oldalak

2014. február 27., csütörtök

E-learning vagy hagyományos tanítás, személyes tapasztalatok

Szépemlékű "Kandós" koromból emlékszem a szemeszterenkénti jegyzetbónokra, számolgattuk mire elég, mennyivel kell kipótolni, persze az élelmesebbek rögtön elcserélték valami számukra hasznosabbra, itt az Olvasó képzeletére bízom a lehetőségeket. A szükséges jegyzeteket pedig szintén az akkoriban még működő KGST szellemében a felsőbb évesektől szerezték be.
Az Óbudai Egyetemre való beiratkozásom után találkoztam először "élesben" az elektronikus formátumban letölthető jegyzetekkel, előadásanyagokkal a Moodle rendszeren keresztül. A felület rendkívül jó, egyszerűen kezelhető, könnyen elérhetőek a tematikusan feltöltött anyagok. Azonban tapaszalataim szerint ez önmagában kevés a sikeres szerepléshez, számomra fontos az előadásokon való részvétel, jegyzetelés és a személyes kontaktus az oktatóval. Véleményem szerint a letöltött tananyagok, az előadáson lejegyzetelt többlet információk, valamint az ugyanitt szerzett élményeim együttesen járultak hozzá sikeres vizsgáimhoz. Nem mellékes az a tény sem, hogy én a számítógépen megjelenített jegyzetet, diasort jóval nehezebben memorizálom, mintha kinyomtatnám őket és papírról olvasom, rögtön összevetve az előadáson készült jegyzeteimmel.
Természetesen ezek a saját tapasztalataim, úgy vélem az elektronikusan letölthető tananyagok igen hasznosak a hagyományos tanítási módszerek kombinálásával. Későbbi tanári munkám során is ezt szeretném megvalósítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése