Oldalak

2014. február 15., szombat

Mobil és iskola 1. rész

Tanárként ki ne találkozott volna a mobiltelefon problémával.A mindennapokhoz hozzátartozik a mobiltelefon,a diákok a 45 perces órát sem bírják ki minden esetben anélkül, hogy a közösségi oldalak történéseiből kimaradjanak.A haditerv egyszerű, meg kell találni azt az egyensúlyt, amivel a telefonok közelségét ötvözni tudjuk a tanórai célokkal. Szerencsére, ez a folyamat már elindult, és mint "m-learning" egyre inkább teret nyer és kér a tanórák idejéből. Magyar atyja Dr. Benedek András, aki a fenti eszközök iskolarendszerű bevezetésén és elterjesztésén dolgozik. Ehhez egy apró adalék (KSH adatok alapján ) a 16 és 24 év közötti fiatalok 91 %-a használ mobilt. (az érdekesség, hogy ez 2006- ban nyert adat). Jelenleg a mobilok használata a középiskolában jellemzően az iskolai weboldalak és e- napló látogatására (adminisztrációs kommunikáció) használatosak.Nézzük meg dióhéjban, milyen lehetőségek vannak a tanórai bevezetésre. A felsorolás nem teljes értékű, és vitára adhat okot. Jegyzetelésre, mely jegyzet alapján vázlatot készíthet, fényképezés funkcióval táblaképeket rögzíthet, mellyel időt lehet megtakarítani pl. matematikai levezetések. Nagyon látványos és a fiatalok körében népszerű lehet szavazórendszer alkalmazása pl. http://socrative.com/ . Ebben az esetben mint szavazóegységet használjuk a mobilokat , esetleg pótolva az interaktív táblák szavazóegységeit. Fontos szerepe lehet egy esetleges helytörténeti, vagy egyéb óra segítő eszközeként, egy előre kiadott tárgy lefényképezésével. Én pár esetben már házi feladatként , egy-egy otthoni gépészeti egység fotózását adtam fel. Pl. kazán,kerékpár váltómű stb. Lehet használni önálló kutatómunka végzésére is.(Forrás: 1.Kis Sándor: Elő a mobilokkal ,2. socrative.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése