Oldalak

2014. február 18., kedd

Az első tanítási napom (visszaemlékezés)

Néhány évvel ezelőtt, egy májusi napon történt. Milyen volt? Nos képzelhetitek nem volt egyszerű. Miért? Műszaki szakközépiskola, 11. osztály, elektronikai gyakorlat.  Az órai feladat egy hangfrekvenciás erősítő építése ill. élesztése volt, attól függően ki hol tartott és ezt kellett folytatnom a számomra akkor ismeretlen helyzettel és diákokkal. A legfőbb nehézséget az jelentette, hogy év közben kellett átvennem az osztályt elődömtől, akinek mások voltak a szokásai, elvárásai mint Nekem.  Aki vezetett már gyakorlati foglalkozást, az tudja, hogy mennyi mindenre kell odafigyelni, hogy minden gördülékenyen, zökkenőmentesen menjen. Egy gyakorlati óra teljesen más, mint egy elméleti. Elő kell készülni, ki kell pakolni az eszközöket, szerszámokat, műszereket. A foglalkozás végén pedig mindent ellenőrizni, leltározni és végül el kell pakolni. 5+5, tehát összesen 10 órás gyakorlati foglalkozás után igencsak elfáradtam és elfáradok most is, hiszen 10 tanórát levezetni igen kimerítő. Az első alkalom meglehetősen szokatlan volt számomra, hiszen az addigi diák szerepből átcsöppentem a másik oldalra és tanár lettem. El kellett telnie majdnem egy évnek, amíg teljesen hozzászoktam, hogy Tanár Úrnak szólítanak diákjaim.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése