Oldalak

2014. február 16., vasárnap

Gyakorlati oktatás hiánya az informatika oktatásban?

Mivel többet ültem az iskolapadban diákként, mint tanárként előadást tartva, ezért az első blogbejegyzésem egy számomra (diákként) fontosnak tartott kérdésre szeretnék rávilágítani.

Elsőnek le szeretném azt szögezni, hogy Magyarországon kiemelkedően jó a felsőoktatás, viszont szerintem túlzottan nagy a hangsúly a lexikális tudás megszerzésén. Nem szabad elfelejteni, hogy szakmát tanulnak a diákok, ezért nagyon fontos a gyakorlati képzési is, valahogy egy egyensúlyt kell kialakítani.

A főiskolán, amikor Mérnök Informatikusnak tanultam, az elméleti és a gyakorlati órák aránya 70%/30% -volt, minimális gyakorlati óráink voltak. Mikor kijöttem az egyetemről, akkor arra gondoltam, hogy ismerem a gépek "lelki világát", de ha valami eltörik, "megsérül a gép", akkor mint mérnök informatikus, esetleg egy szakértőt kellene hívnom. Mondjuk azt azért, hozzá tenném, hogy aki informatikus pályát választ, és van affinitása hozzá, az azért magától elkezdi szét szedni a számtógépet, és ha sikerül, akkor össze is rakja, tehát nem feltétlenül kell külső segítség.




Forrás: Budapesti Corvinus Egyetem

A főiskola után beiratkoztam egy angliai egyetemre, hogy megszerezzem az másoddiplomát, és mert úgy éreztem, hogy valami még hiányzik. A beiratkozás után észrevettem, hogy mennyire különbözik ez az egyetem a Magyarországi egyetemektől. Az első szembetűnő változás, hogy csak 8 tárgy volt félévente (fixen, nem volt Neptun :)), ami igazából úgy nézett ki, hogy négy elméleti tárgy és a 4 elméleti tárgynak a 4 gyakorlati része, Igazából itt 50/50 %-ban volt az elméleti és gyakorlati oktatás. Az órákon kb. 15-20 diák vett részt, teljesen nyitott, két irányú kommunikáció volt a tanár és a diákok között. Diákok is sokkal jobban és motiváltabban tanultak, amikor látták, hogy a tanár figyel rájuk, és amit a gyakorlati órán csinálnak annak van értelme, és tudnak tanulni belőle.


Forrás: UCL (http://www.ucl.ac.uk/)

Én úgy vélem, hogy a gyakorlati órák jobban megszerettetik velünk a szakmát (pl.: informatikát), mint egy 1000 oldalas tankönyv. Remélem idővel több teret nyernek a gyakorlati képzések.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése