Oldalak

2014. február 28., péntek

Könyv és a fiatalok

Könyvek és a mai fiatalság.


Szomorúan tapasztalom azt, amikor a diákokkal beszélek, vagy feladatokat adok ki, kérdezem őket, vagy csak saját szavaikkal kellene megfogalmazniuk valamit, az nem igazán sikerül nekik. Hallottam olvastam már én is erről a problémáról sokat, de más, nap, mint nap ezzel szembesülni. Még az elején úgy gondoltam ez a diákokból fakad, de rá kellett jönnöm nem egészen igaz ez a megállapítás. Sajnos visszavezethető ez a mai túl „multimédiásosodás”-ra, nem olvasnak, de még újságot sem, maximum a közösségi oldalakon, amiket találnak 2-3 mondatban. Értelmezni is csak az osztály 40-50 % tud , a többinek nem sok fogalma van arról mi is van leírva. Kérdezni szoktam őket, hogy miért van ez így, miért nem olvasnak, de sorra azt a választ kapom: nem érdekel, nincs benne semmi jó, sokáig tart elolvasni egy könyvet. Az a baj hogy inkább letöltik a kötelező olvasmányokat a fájlmegosztókról, és örüljön a tanár, hogy legalább azt megnézik, holott unalmas, hosszú semmi akció nincs benne.  

1 megjegyzés:

  1. A Z generáció koncentrációs ideje megváltozott. A klasszikusok nehezen érthetőek a számukra. Nemcsak a nyelvezete, hanem a tartalma is. Nem látják, hol a párhuzam a jelenlegi életükkel, az ő problémáikkal (ez sokszor csak tényleg az övéké) A digitalizált könyvek új színt hoztak, ahol az eszköz (ebook olvasó) ad egyfajta motivációt, de a tartalom tekintetében modernizáció szükséges. Sajnos a klasszikus irodalom irányába pedig kevés megerősítést kapnak. Otthon sem olvasnak (nincs idő rá)

    VálaszTörlés