Oldalak

2014. február 18., kedd

Játékfüggőség hatása a tanulásra

Amikor a szakközépiskolába tanultam, még csak egy számítógépes labor volt, ahol egyszerű autocad rajzokat készíthettünk. Nagyon mást nem lehetett azokkal a gépekkel csinálni. Manapság, már egynél több számítógép terem van egy szakközépiskolában (gimnáziumban), és minden egyes diáknak külön profilja van és több szabadságuk van a gépek használatánál. Ez eddig rendben is van, amíg vissza nem élnek vele. Észrevettem, hogy nagyon sok gépre már játékokat telepítettek fel a diákok (pl.: Call of Duty, World of Warcraft,  Counter Strike) és nem csak szünetben, hanem néha órán is játszanak ezekkel a játékokkal. A számítógépes játékok iránti függőség már a 10-12 éves gyerekeknél is elég könnyen kialakulhat, és ez ellen elég nehéz védekezni.

newspic


 Szülői oldalról ezeknek a játékoknak a hirtelen megvonása elvonási tünetekhez vezethet ( ingerlékenység, frusztráció, dührohamok), mely még jobban rontaná a diákok tanulmányi eredményeiket. Viszont a "majd kinövi" magára hagyás sem megoldás, mert később súlyos következményei lehetnek (2001-ben egy emberéletet követelt a játékfüggőség). Egyfajta átmenetre lenne szükség, mely csökkenti a függőséget.

BBC panoráma videója (két részben) nagyszerűen bemutatja a játékfüggőséget. (Sajnos magyar nyelvű videót nem találtam.)





További linkek:

2 megjegyzés:

  1. A függőség veszélyes. Mint mindenből, a túl sok nem jó. Megfelelően adagolva viszont hasznos, akár a jó bor. Sőt, a játékoknak akár az oktatásban is lehet szerepe. Gondoljuk végig hogyan.

    VálaszTörlés
  2. Igen nagyon veszélyes a játék függőség, pár évig napi 5-6 órát játszottam, és volt, amikor reggeltől estig. Egyszerűen nem éreztem éhesnek, fáradtnak magam. Hála sikerült szép lassan csökkentenem az óraszámot, ma már csak napi 1-2 óránál tartok. :)
    Minecraft-ról már halottam, hogy az oktatásban is használják. (http://minecraftedu.com/). Sőt a Kerbal Space Station játéknak is készült egy edu-s verziója.
    Én nagyon örülnék, ha idehaza is elterjednének a játékok az oktatásban.

    VálaszTörlés