Oldalak

2012. december 14., péntek

Vizsgáztatás az elektronikus oktatásban



Az elektronikus tanulási keretrendszerek vizsgáztató modulja rendkívül szofisztikált. Megadható a vizsgáztatás számos apró részlete. Eldöntendő kérdésektől a többszörös választáson át a részletes kifejtést igénylő feladatokig igen sok lehetőség áll rendelkezésre a tanulók tudásának ellenőrzésére.

Fontos viszont, hogy ezt a fajta vizsgázást meg is kell tanulni. Nem elég a tananyagot elsajátítani hagyományos színvonalon. Aki nincs hozzászokva a gyors interaktív számítógépes kommunikációhoz, sajnos jóval a tudásának megfelelő szint alatt teljesít egy felmérésen.

A gyakorláshoz jó lehetőség, hogyha a tananyag készítője a vizsgával megegyező tulajdonságokkal rendelkező gyakorló tesztsor(oka)t is készít. Ilyen esetben a tanulók akár többször is végighaladhatnak a kérdéseken. Ezzel a gyakorlással már kevésbé lesznek hátrányban a Z-generációs társaikhoz képest.



Ami miatt ez leginkább fontos, az időkorlátos online vizsga. A tananyagot készség-szinten kell ismerni ahhoz, hogy a sokszor szűkre szabott határidőkbe beleférjen a vizsgázó. Különösen hangsúlyos ez a részletes kifejtést és fogalmazást igénylő feladatokra. Aki megszokta, hogy a mondatait alaposan átgondolja, esetleg át is írogatja a fogalmazás folyamán, annak kicsi az esélye jól vizsgázni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése