Iskolámban villamos mérések tárgyat is tanítok több
kollégámmal együtt. Az elmúlt években komoly gondot jelentett az, hogy a
tanulók nem készülnek fel az órai mérésekre, azt se tudták mit kell csinálniuk,
majd pedig a mérés végeztével nem készítették el időre a jegyzőkönyvet. Sokszor
voltunk elnézők és megengedtük, hogy a később hozzák a jegyzőkönyvet „jövő
hétre hozom!” felkiáltással. Nem hozták… Az lett az eredménye, hogy több diáknál
félévzáráskor derült ki, hogy bukásra áll mérésből. Ez természetesen az
osztályfőnökök heves tiltakozását eredményezte –jogosan-.
Ennek kiküszöbölésére idén elhatároztuk, hogy a felsőfokú
oktatás laborfoglalkozásainak mintájára előírjuk a kötelező felkészülést a
mérés órákra. Ez abban nyilvánult meg, hogy a jegyzőkönyvet előre elő kell
készíteni otthon és az órán csak ki kell tölteni, majd pedig óra végén beadni.
Így rögtön az óra után kiderül, hogy ki milyen osztályzatot kap a
jegyzőkönyvére.
Felmerül azonban a kérdés, hogy a diákok honnan fogják
tudni, hogy miből kell felkészülni a következő órára?
Több lehetőség is felmerül, adjuk ki nekik fénymásolva az
anyagot, csináljunk egy mérési útmutató kiadványt, vagy pedig tegyük elérhetővé
digitális formában. De hogyan? Ezzel foglalkozok következő bejegyzésemben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése