Előzmények röviden:
14. évfolyamban az elektronikai technikus képzésben tettem egy kísérletet a szóbeli tételek kidolgoztatására elektronikus tanulási módszerekkel. A google drive szolgáltatását szeretném felhasználni ilyen jellegű közös munkák rendszerezésére és kivitelezésére.
Az email címek begyűjtése, rendezése és a diákok csapatokra bontása után a következő feladat a tételek kidolgozásához szükséges felület elkészítése. Ez nagyon egyszerű feladat.
Annyi a teendő, hogy minden tételhez készíteni kell egy drive dokumentumot (hasonló mint a word) amelynek az első oldala tartalmazza a tétel számát, témáját és az ahhoz tartozó ismeretek vázlatos felsorolását. Például:
1. Tétel Villamos alapfogalmak
Ebben a tételben az a feladatod, hogy...
Az alábbi fogalmakat kell mindenképpen érintened a témában: ...
(Esetleg milyen hibákat követhetsz el, stb.)
Az így elkészített 17 dokumentum máris készen áll, hogy a tanulókkal megosszuk és elkezdődjön a munka. A megosztás úgy néz ki, hogy az összes dokumentumra adtam olvasási jogot minden tanulónak, de csak azt a 4-5 anyagot van joguk szerkeszteni amelyeket a saját csoportjuk kapott. Így az összes diák nyomon tudja követni a 17 db tétel alakulását és eközben tudnak dolgozni a saját témájukban is.
Az egészben a legjobb, hogy én is nyomon tudom követni minden egyes tanuló munkáját, hiszen látom, hogy ki, mikor és mit adott hozzá a dokumentumhoz. Ez nagyon megkönnyíti az értékelést is :)
A technikát először kicsit meg kell ismertetni a tanulókkal is, de higgyétek el, gyorsabban belejönnek mint ahogy ti elolvastátok ezt az írást :) Persze élvezik is, mi is ezt tettük az órán!
A tételek kiosztva, várom az első eredményeket, remélem 3-4 hét múlva is úgy fogom érezni, hogy megérte belevágni és valami újszerű módszert kipróbálni.
Sok sikert kívánok mindenkinek aki kedvet kapott és kipróbálja a technikát!
Üdv mindenkinek!
Lali
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése