Oldalak

2012. december 13., csütörtök

Távolról bármelyik számítógépre - és távoktatni is :-)

Egy ideje már hallottam, egy alkalommal ki is próbáltam, de komolyabban csak most figyeltem fel egy zseniális programra. A Teamviewer szépségeiről akarok írni most.

Sokszor van olyan, hogy "de jó lenne csatlakozni az otthoni számítógéphez", vagy a laborban futó öreg fájlszervert elérni. Esetleg a számítástechnikához nagyon-nem-értő barát, vagy rokon keres, hogy most aztán a legtöbb bajom idején is szaladjak be hozzájuk, mert egyszerűen segítenem kell, és csak én tudok, és személyesen...

Nos, van megoldás :-)

Föltelepít egy Teamviewert, amely magáncélra ingyenes. Megadja a kódját, és mintha élőben ott ülnék mellette, szinte fogom a kezét.

Egyetlen fontos igénye van, hogy legyen internet. (Tehát sziget üzemben működő helyi hálózatban nem tud működni).

- van benne telefon, tehát beszélgetni is tudunk a gépen át, miközben pl. távoktatok,
- megmutathatom, hogy hová kattintson,
- VPN kapcsolatot is lehet hozzá telepíteni, úgyhogy valamennyire biztonságos,
- fájlokat tölthetek át a két gép között,
- stb.

Korábban többféle alkalmazást kipróbáltam már.
Kezdve a windows saját, távoli asztalával (remote desktop). Ezzel az volt a baj, hogy a távoli belépő láthatja csak a monitort, egyszerre nem (csak windows szervernél).
A Skype újabb verzióinál a számítógép asztalát meg lehet osztani a beszélgető partnerekkel. Tehát, a saját asztalomon lévőket a skype beszélgető partnereim láthatják, de náluk nem tudok operálni.
A VNC is nagyszerű. Főleg helyi hálózatban, de pl. nincsen magyar felülete, s az ingyenes változatban nincsenek extrák, pl. fájlok mozgatása.

A minap láttam egy fiatal kollégám okos telefonján, hogy több mint tíz ismerősének a Teamviewer fiókja van beállítva, akiknek táv-segíteni szokott számítógép kezelésben.

innen tölthető le: http://www.teamviewer.com/hu/index.aspx

Remélem, nemcsak a blog penzumomat töltöm ki a bejegyzéssel, hanem újat is mondtam, s a harmadik évezred kommunikációjában előbbre lépnek a harmincon táli társaim :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése